|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyarországi Rabbikar felhívása
"A Magyarországi Rabbikar is
felemeli a Romániában kialakult rendkívül súlyos helyzet miatt
tiltakozó szavát, és papi kötelességének tartja, hogy a vérontás és
mészárlás azonnali végetvetését követelje. Egyúttal pedig kéri a
kedves hittestvéreket, hogy siessenek a súlyos szorongattatásban
lévők segítségére. Gyógyszer, kötszer, élelmiszer, ruha vagy
bármilyen más küldeményeiket adják le a Budapest, VII. kerület
Wesselényi u. 7. szám alatti Talmud-Tóra helyiségben. Ügyeleti órák:
naponta 7.30-12 és 16.30-18 óráig."
SZER, A munka világa:
Elítéltek sorsa a magyarországi börtönökben
"Hajnóczy Árpád
közlései szerint, idézünk: "A magyar bűntetés-végrehajtás
vállalatai 9 ipari és 3 agár célgazdaság, tavaly 4,4 milliárd
forint értéket termelt, amelyből a nyereség összege elérte a 307
milliót. A költségvetési támogatás 1988-ban 2 milliárd 376 millió
forint volt és a társadalombiztosításra pedig 110 millió forint
áramlott vissza."
|
|
|
|
|
|
|
,,Szmog-szeánsz,, Győrött (1. rész)
|
1989. szeptember 2., szombat - Szmog-szeánszot tartott a Reflex Környezetvédő Egyesület szombaton Győrött, az M1-es nemzetközi főútvonal városi átvezető szakasza melletti téren. Így a találkozón résztvevő Maróthy László környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszter és Derzsi András közlekedési miniszter személyes tapasztalatokat szerezhetett arról az áldatlan helyzetről, amelyet a Győrt elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a belváros lakói már hosszú idő óta elszenvednek. A nyomasztó mértékű közúti tranzitforgalomból származó zajártalomról és légszennyezésről készült táblázatokat az arra járó városlakók is megszemlélték, és figyelemmel kísérték a kerekasztal-beszélgetést, amelyet időről-időre teljesen elnyomott a közlekedő gépjárművek motorberregése.
Kérdésekre válaszolva Derzsi András egyebek között elmondta: a közlekedési tárca az elkerülő szakaszok építésének szorgalmazásával meg kívánja oldani a túlterhelt városközpontok ügyét. Az M1-es autópálya Tatabánya és az országhatár közötti szakaszán - kiemelten a Győrt elkerülő szakaszt - az ország legfontosabb közúthálózat-fejlesztési problémájaként tartják számon. A tervezési előkészítést felgyorsították, és ez év szeptember közepén elkészülnek az engedélyezési tervek. A finanszírozási forrásokat nemzetközi versenykiírás alapján akarják előteremteni. A szükséges egyeztetések után a 6.5 milliárd forintos munka a jövő évben megkezdődik, és 1994-ben fejeződik be. Maróthy László egyebek között rámutatott: a környezetvédelmi tárca, közösen a közlekedésivel, ragaszkodik ahhoz, hogy 1991 után kizárólag négyütemű személygépkocsik kerüljenek be Magyarországra. A lakossági deviza- és használtgépkocsi-importtal kapcsolatban hangoztatta: ugyancsak a közlekedési tárcával közösen elhatározták, nem fogják támogatni a személygépkocsi-import vámtételének felemelését. Ezek a három-, négy éves használt gépkocsik ugyanis környezetvédelmi szempontból még mindig jobbak, mint amit újonnan importálunk. A továbbiakban elmondta: igényelhetjük a katalizátorral felszerelt Ladák szállítását, ez esetben viszont számolni kell azzal: az importáló fél követeli majd, hogy a magyar export hasonlóan környezetkímélő legyen. Így olyan motorra lesz szükség például a magyar autóbuszokba, amely motorikusan teszi lehetővé az emisszió elviselhető mértékét. (folyt. köv.)
1989. szeptember 2., szombat 15:27
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Újabb néhány perces latyakszlalomozás után egy kicsony, fával borított, szép templomhoz értünk. Megálltunk. A templom mellett puritán paplak állt. Sehol egy lélek, csak madárfütty a téli tavaszban. Aztán, mintha a ház ablakában árnyék mozdult volna. Kisvártatva kinyílt a templomot és a házat körülvevő kerítés deszkakapuja, s ott állt egy fiatal, sovány, felkete öltönyös férfi. Tőkés László!Épségben, egészségben."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|