|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyarországi Rabbikar felhívása
"A Magyarországi Rabbikar is
felemeli a Romániában kialakult rendkívül súlyos helyzet miatt
tiltakozó szavát, és papi kötelességének tartja, hogy a vérontás és
mészárlás azonnali végetvetését követelje. Egyúttal pedig kéri a
kedves hittestvéreket, hogy siessenek a súlyos szorongattatásban
lévők segítségére. Gyógyszer, kötszer, élelmiszer, ruha vagy
bármilyen más küldeményeiket adják le a Budapest, VII. kerület
Wesselényi u. 7. szám alatti Talmud-Tóra helyiségben. Ügyeleti órák:
naponta 7.30-12 és 16.30-18 óráig."
SZER, A munka világa:
Elítéltek sorsa a magyarországi börtönökben
"Hajnóczy Árpád
közlései szerint, idézünk: "A magyar bűntetés-végrehajtás
vállalatai 9 ipari és 3 agár célgazdaság, tavaly 4,4 milliárd
forint értéket termelt, amelyből a nyereség összege elérte a 307
milliót. A költségvetési támogatás 1988-ban 2 milliárd 376 millió
forint volt és a társadalombiztosításra pedig 110 millió forint
áramlott vissza."
|
|
|
|
|
|
|
95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (1. rész)
|
1989. július 11., kedd - A napokban aláírt megállapodás értelmében a Világbank 95 millió dollár kölcsönt nyújt hazánknak közlekedésfejlesztési célokra. A 15 éves lejáratú, kedvező kamatozású hitelt négyféle ,,csomagban,, lehet felhasználni.
A közúti fejlesztésekre fordítható 53,8 millió dollárból az M0-ás autóút következő - az M1-es autópálya és a 6-os főút közötti - szakaszának megépítésére használnak fel jelentős hányadot. Várhatóan 1994-ben lesz kész ez az útszakasz, amely lehetővé teszi, hogy a Hegyeshalom-Budapest-Röszke vonalon áthúzódó transzeurópai útvonal elkerülje a főváros belső részeit. Ebből a keretből útkarbantartó, tengelysúly- és minőségellenőrző berendezéseket szereznek be. Ennek a keretnek a terhére készül egy folyamhajózással, illetve kikötőbővítéssel foglalkozó tanulmány is, 25 millió dollárt pedig a magyarországi utak burkolatának megerősítésére, az útrehabilitációs programra fordítanak. A Budapesti Közlekedési Vállalat fejlesztésére 3 millió dollár szolgál, ebből egyebek között korszerű forgalomirányító rendszert vezetnek be, s átalakítják a vállalati szervezetet. A Hungarocamion 6,1 millió dollárral részesedik a világbanki hitelből; integrált számítógépes információs rendszert állítanak üzembe, és tranzitelosztó raktár berendezéseit vásárolják meg. A MÁV 25 millió dollárt kap a világbanki kölcsönből korszerű szállításirányítási információs rendszerének kiépítésére, az ehhez szükséges berendezések, szoftverek beszerzésére, valamint sínfelújító üzem építésére, s felszerelésére, továbbá pályakarbantartó és -építő gépek vásárlására. A hitel további, valamivel több mint 7 millió dolláros része fel nem osztott tartalék-keretként szolgál. A hitelmegállapodást követően a lehető legrövidebb időn belül kiírják a nemzetközi pályázatokat, amelyeken bárki részt vehet. A megbízásokat azok a vállalatok nyerik el, amelyek a legkedvezőbb feltételekkel, megfelelő garanciák nyújtása mellett vállalkoznak a feladatok elvégzésére. Egyébként a világbanki hitelből megvalósítandó program befejezési határideje 1994 december vége, s a kölcsön lehívásának végső időpontja 1995. június 30-a. (folyt.köv.)
1989. július 11., kedd 14:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Újabb néhány perces latyakszlalomozás után egy kicsony, fával borított, szép templomhoz értünk. Megálltunk. A templom mellett puritán paplak állt. Sehol egy lélek, csak madárfütty a téli tavaszban. Aztán, mintha a ház ablakában árnyék mozdult volna. Kisvártatva kinyílt a templomot és a házat körülvevő kerítés deszkakapuja, s ott állt egy fiatal, sovány, felkete öltönyös férfi. Tőkés László!Épségben, egészségben."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|