Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Megszűnik a Dobi István úti autópiac - új nyílik a Nagykőrösi úton

1990. augusztus 24., péntek - A Fővárosi Tanács Csarnok- és Piacigazgatóságától kapott információ szerint szeptember 1-jétől megszüntetik a Dobi István úti használtautó-piacot, és előreláthatóan szeptember 15-én a XIX. kerületi Nagykőrösi úton - az Ecseri úti használtcikk-piac tőszomszédságában, a leendő nagybani zöldség-gyümölcs piac közelében - megnyitják az új, nemcsak használt autók adására-vételére szolgáló piacot.


A változással kapcsolatban az MTI munkatársa arról kérdezte
Perger Bélát, a Fővárosi Autópiac Kft. egyik ügyvezetőjét: mi
indokolta, hogy más helyet keressenek az autópiacnak? Az ügyvezető
elmondotta: az 1972 óta működő Dobi István úti használtautó-piacon,
ma már mind a gépkocsik elhelyezésének, mind pedig az adás-vételének
kedvezőtlenek a körülményei. Évi 100-120 ezer gépkocsi
forgalmazásának lebonyolítására kellene alkalmasnak lennie, de ilyen
arányú bővítésre nincs lehetőség. Ezen kívül zavarja a Hungexpo
tevékenységét.

    Az Autóker Vállalatból alakult három kft., a Fővárosi Tanács
Csarnok- és Piacigazgatósága, valamint az NSZK-beli Klapka cég
részvételével, 130 millió forintos törzstőkével ez év júniusában
alakult kft. az előbbiek miatt vállalkozott az új autópiac
kialakítására. A választás a Nagykőrösi út végénél, az M5-ös
autópálya torkolatához és a leendő M0-ás körgyűrűhöz közeli
területre esett. E több mint 60 ezer négyzetméteres területen az
első lépésben mintegy 1500, az év végéig csaknem 2000 gépkocsiállást
alakítanak ki. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a régi piachoz
képest 400-500-zal több járművet tudnak elhelyezni egyidejűleg. Ezen
kívül itt már a különféle szolgáltatóegységek számára is lesz hely:
büféket nyitnak, gépkocsialkatrészeket árusítanak, később pedig -
várhatóan az év végéig - gumijavító-, autóvillamossági műhelyt és
autómosót is felszerelnek.

    A piac újdonsága lesz, hogy megnyitása után nem csupán a
hétvégeken, hanem - hétfő kivételével - a hét minden napján nyitva
lesz. A szolgáltatások körének kiterjesztése és szintjének emelése
miatt az eladni szándékozóktól napi 150 forint helypénzt kérnek. A
régi piacon 100 forint a tarifa. Az új piac egyébként a
tömegközlekedési eszközökkel is megközelíthető, így például a
Boráros térről induló 54-es autóbusszal, valamint a közelben
elhaladó 154-es és 194-es járattal is. (MTI)



1990. augusztus 23., csütörtök 21:34


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD