Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Már úton van az első négyütemű Trabant-szállítmány

1990. augusztus 3., péntek - Erre az évre 26 ezer négyütemű Trabant személygépkocsi vásárlására kötött szerződést a Merkur - jelentette be Hellner Károly, a vállalat igazgatója a Hungexpo vásárközpontjában rendezett sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a Volkswagen Polo motorral szerelt új típusú kisautókat.


A 240 Trabantot szállító első vonat már úton van Magyarország
felé, a másodikat vasárnap indítják, s augusztusban várhatóan
összesen 8 ezer ilyen gépkocsi érkezik. A Merkur hétfőtől, augusztus
6-ától fogad el előjegyzést, illetve típusmódosítási kérelmet. Az
első héten előnyt élveznek azok, akik valamilyen érvényes
visszaigazolásukat kívánják módosítani, a későbbiekben pedig
folyamatosan veszik fel az előjegyzést, illetve a módosítási kérést,
de csak annyi kocsira, amennyire a jelenlegi szerződés szól. Az idén
ugyanis még rubelben számol el a Merkur a Trabant-gyárral, jövőre
azonban áttérnek a márkában való elszámolásra, ami jelentősen
módosítja majd a kocsik hazai fogyasztói árát. (Az új típusu Trabant
Limousin ára jelenleg 165, a kombié 172 ezer forint.) A Trabant-gyár
egyébként a jövőben is gyártani szándékozik a Polo motoros kocsit,
ám a tervek szerint a karosszériát is módosítják, azaz
hozzáigazítják a korszerű motorhoz.

    A tájékoztatón a Merkur vezérigazgatója azt is elmondta, hogy a
vállalat teljes szerződésállománya jelenleg 165 ezer
személygépkocsira szól. Ladából, Skodából és kis Polskiból az idén
várhatóan mindazok megkapják autójukat, akiknek a visszaigazolása
1990-re szól, Daciára azonban valószínűleg tovább kell várni.
Jelenleg körülbelül 220-230 ezren várakoznak autóra, 140 ezren
Ladára, 50 ezren Skodára, a listán a harmadik a Wartburg, a negyedik
a kis Polski. A Merkur számításai szerint 1993-ban valószínűleg
megszűnik az előjegyzési rendszer, részben mert egyre újabb
forgalmazók lépnek a piacra, de nem utolsó sorban az árak további
emelkedése miatt. Kemény ártárgyalásoknak néz elébe a Merkur -
mondotta Hellner Károly -, hiszen a konvertibilis valutáért vásárolt
személygépkocsik a szabadáras kategóriába tartoznak, s számítani
kell arra, hogy a partnerek esetleg olyan magas árakat szabnak,
amelyeken lehetetlen lesz eladni a nem kifejezetten korszerű
kelet-európai autókat. (MTI)



1990. augusztus 3., péntek 11:59


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD