Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi- gyártási kooperációkról (1. rész)

1990. január 12., péntek - Mind a General Motors, mind a Suzuki vegyesvállalat alapítási törekvései jelentősek Magyarország számára, mert mindkettő működő tőkét hoz be az országba egy korszerű ipari ágazatban, emellett enyhítenek a következő évek foglalkoztatási gondjain, amikor is az ismert szaldóproblémák miatt piacaink szűkülnek a KGST-országokban. Ugyanakkor ezek a fejlesztések összhangban vannak szerkezetátalakítási törekvéseinkkel, mivel a feldolgozóiparban, ebben a tipikusan versenyágazatban valósulnak meg - mondotta Sós Gyula ipari miniszterhelyettes az MTI munkatársának. Mint ismeretes, az elmúlt napokban a Suzuki japán autógyár közzétette, hogy Magyarországon személygépkocsi összeszerelő vegyesvállalatot hoz létre, és ismeretessé váltak az amerikai General Motors magyarországi vegyesvállalat alapítási törekvései.


Sós Gyula hangsúlyozta, hogy az Ipari Minisztérium már évek óta
tanulmányozza, milyen lehetőségek vannak a személygépkocsik
gyártására, illetve összeszerelésére Magyarországon. A napjainkban
közismertté vált vegyesvállalat alapítási szándékokat alapvetően a
vállalkozók, vagyis az érintett vállalatok ügyének tekinti az Ipari
Minisztérium. Az ipari tárca szakemberei azonban jelenleg is
folyamatosan figyelemmel kísérik a tárgyalásokat, és a vállalkozások
közgazdasági szabályozási feltételrendszerét egyeztetik a társ
főhatóságokkal.

    Az iparpolitika oldaláról megközelítve mindkét tervezett
beruházás hasznosnak ítélhető meg, a két fejlesztés inkább
kiegészíti, mint zavarja egymást. A General Motors-Rába Magyar
Vagon- és Gépgyár tervezett együttműködés előnye, hogy a
legértékesebb járműfőegység, a motor gyártását célozza meg évi
100-200 ezres mennyiségben, amely optimális üzemméretet biztosít a
gyártáshoz. A GM-Rába tervezett vegyesvállalat egyértelműen a
General Motors többségi részesedésével jönne létre, és a gyártott
1.400-1.600 köbcentis motorok döntő többségét visszavásárolja a
tervek szerint a GM. Így a GM-Rába vegyesvállalat esetében - a
motorok visszavásárlása miatt - a konvertibilis devizaegyensúllyal
nem lehet gond. Emellett a General Motors olyan gépsorokat fog
telepíteni, amelyek hosszú távon biztosítják a vegyesvállalat
termékeinek, azaz a személygépkocsi motoroknak a magas műszaki
színvonalát és versenyképességét. (folyt. köv.)



1990. január 12., péntek 16:39


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD