|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
A Financial Times a Suzuki-megállapodásról
|
Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1990. január 10. szerda (MTI-tud) - Jelentős
fejleményként ad hírt a Financial Times az Ikarus vezetésével
alakult magyar konzorcium és a Suzuki japán gépkocsigyártó cég
megállapodásáról. A brit üzleti körök lapja megjegyzi, hogy az 1985
óta folytatott tárgyalások eredményes lezárulásáról szóló bejelentés
,,éppen akkor hangzott el, amikor Kaifu japán kormányfő európai
körútja keretében technikai és gazdasági segélycsomaggal látogat
Magyarországra és Lengyelországra,,.
A Financial Times szerint ,,a Suzuki-megállapodás növeli egy átalakított szerkezetű Kelet-Európába irányuló kapitalista beruházási hullám kilátásait,,.
A magyarországi működőtőke-beruházásokról szólva a lap emlékeztet az amerikai General Electric és a Tungsram decemberi 150 millió dolláros megállapodására és megjegyzi, hogy ,,ezt az edigi legnagyobb ilyen beruházást jelentősen túlszárnyalná az a közös vállakozás, amelyről a világ legnagyobb gépkocsigyártó cége, az amerikai General Motors tárgyal a magyar illetékesekkel,,. A Financial Times hozzáfűzi, hogy a GM egyelőre nem volt hajlandó nyilatkozni azokról az értesülésekről, amelyek szerint a közös vállalkozás keretében 400 millió dolláros költséggel Magyarországon gyárat építenek, amely gépkocsimotorokkal látná el a GM nyugat-németországi leányvállalatát, az Opel céget.
A The Guardian szerint a hazai piacra és exportra készülő gépkocsik gyártásáról kötött Suzuki-megállapodással Magyarország kihívást intézett a KGST azon szabályai ellen, amelyek a lap szerint meghatározzák, hogy mely országok gyárthatnak személyautókat. +++
1990. január 10., szerda 18:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|