Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi gyártásáról (1. rész)

1990. január 9., kedd - A Suzuki személygépkocsik magyarországi gyártásáról tájékoztatták kedden az Autókonszern képviselői az újságírókat az Állami Fejlesztési Intézet épületében. Mint a sajtótájékoztatón elmondották: hamarosan aláírják azt az alapmegállapodást, amelynek értelmében 10 milliárd yen (mintegy 70 millió dollár) alaptőkével létrehozandó vegyesvállalat fogja összeszerelni a japán személygépkocsikat hazánkban. A vegyesvállalatban magyar részről az Autókonszern Rt., japán részről a Suzuki és a C. Itoh kereskedőház, valamint az IFC (a Világbank szakosított leánybankja) vesz majd részt.


A 20 milliárd yenes beruházást Esztergom térségében, közel 30
hektáros területen kezdik meg. A vegyesvállalatnál az 1000 köbcentis
és az 1300 köbcentis Suzuki Swift személygépkocsikat szerelik össze,
a tervek szerint az első kocsit 1992 második felében. A termelést
1995-re szándékoznak felfuttatni, ekkor a vegyesvállalat mintegy 50
ezer japán személygépkocsit szerelne össze hazánkban.

    A tervek szerint az alkatrészek gyártásában kezdetben 20
százalékkal vesz részt a vegyesvállalat, emellett további 30
százalékot más magyar cégek fognak gyártani. A magyar
alkatrészbeszállítás arányát fokozatosan növelik, 70 százalékra.

    A sajtótájékoztatón elmondották, az Autókonszern Rt. szervezés
alatt áll. Eddig 21 pénzintézet és gyártócég (elsősorban azok, akik
a gépkocsik összeszerelésében beszállítóként érdekeltek) jegyeztek
részvényeket. A leendő vegyesvállalatból az Autókonszern
részesedése, induláskor, körülbelül kétmilliárd forint lesz. A
tervek szerint a Suzuki cég és a C. Itoh kereskedőház további
vegyesvállalatokat fog létrehozni Magyarországon, ezek szintén a
személygépkocsigyártás háttériparának megteremtését segítik elő.
(folyt.köv.)



1990. január 9., kedd 15:10


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD