Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Lesz magyar Suzuki? (1.rész)

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. december 28. csütörtök (MTI-TUD) - Japán részről optimistán, magyar részről fenntartásokkal válaszoltak az MTI tokiói tudósítójának a kérdésére; lesz-e magyar Suzuki. A közös gyártást előkészítő alapegyezmény végső szövegezésénél tartanak a felek - mondta az egyik érintett japán cég igen jólértesültnek számító vezető munkatársa, aki kérte, hogy tekintettel a tárgyalások legvégső stádiumára, se cége, se az ő neve ne kerüljön nyilvánosságra. Nem kizárt, hogy még január 8., azaz Kaifu Tosiki miniszterelnök európai körútjának a megkezdése előtt újabb japán küldöttség utazik az ügyben Magyarországra.

Az optimista nyilatkozat szerint biztosnak látszik, hogy a Swift
1000 és 1300 köbcentis, 5 ajtós típusát gyártanák. A termelés első
szakaszában évi 50 ezer kocsi készülne Esztergomban, a Labor MIM
gyára melletti szabad területen felépítésre kerülő gyárban, 50
százalékos magyar alkatrész-beszállítással. (Az üléseket például az
Ikarus, a sebességmérőket pedig az MMG gyártja majd). Később a
termelés 100 ezerre is felfuthat és egyéb típusokra is kiterjedhet.
A 10 milliárd jen (kb. 70 millió dollár) értékű beruházásból 3
milliárdot a Suzuki, 1 milliárdot pedig a C. Itoh kereskedőház
vállal, a japán export-import bankon keresztül. 5 milliárd jennel
egyenértékű forinthányadot a magyar fél és 1 milliárd jent a
világbank szakosított szervezete, a Nemzetközi Pénzügyi Társaság
fedezne.

    Az alapegyezmény aláírása után körülbelül két hónappal hoznák
létre a vállalkozást szervező, bonyolító és kivitelező
vegyesvállalati irodát, amelyben magyar részről fővállalkozóként a
Autókonszern RT. a résztvevő. Ezt a részvénytársaságot is rövidesen
megalapítják. Az esztergomi gyárban - amely japán tervek alapján és
koordinációval, de zömében magyar kivitelezésben épül fel - 1000
munkás dolgozik majd.

    Egy részüket Japánban képeznék ki. A termelés a legszigorúbb
japán munkaszervezési és minőségellenőrzési normák meghonosításán
alapszik majd. A kocsik egy hányadának a külföldi értékesítésére a
vegyesvállalati iroda lesz hivatott, a Suzuki közöspiaci országokban
lévő értékesítési hálózata révén. A magyar gyártás beindulása után a
Suzuki abbahagyja a Swift típus nyugat-európai kivitelét. (folyt.)


1989. december 28., csütörtök 14:26


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD