|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Miért késik még mindig a magyar metró gyártása? - Vélemények a gyártóktól és a megrendelőktől (2. rész)
|
A Metrober főosztályvezetője, Gábor Péter elmondta: a Szovjetunióval érvényben lévő államközi szerződésben már lekötött szerelvények vásárlásától a Metrober csak akkor tekinthetett volna el, ha a magyar metrókocsik próbafutása időben befejeződik és lezárul. Ez viszont 1987-ben éppen hogy csak megkezdődött A fejlesztés elhúzódása elsősorban a két Ganz-gyár akkori csődhelyzetével magyarázható. Ráadásul a szovjet importról hozott döntés után a próbafutások üteme is érthetően lelassult, hiszen a kialakult helyzetben egyik cégnek sem érte meg, hogy akár egy fillért is fordítson a további munkálatokra. Bereczky Géza, a Ganz Vasúti Járműgyár Rt. vállalkozási főmérnöke némileg másképpen értékeli a kialakult helyzetet: szerinte is a fejlesztés késett, de ehhez a Ganz pénzügyi nehézségei mellett az is hozzájárult, hogy a megrendelő Metrober, a tervezés megkezdése után sorozatosan különböző változtatásokat, kiegészítéseket kért, amelyek jelentősen lassították a munkát. Végül is megszületett egy európai színvonalú metró, amely azonban a nagy mértékű importanyag-felhasználás miatt drága lett a Metrobernek. Végül is az akkori szovjet metró és a Ganz árainak összehasonlítása alapján döntött a Metrober a szovjet kocsik behozatala mellett. A Ganz gyár most kissé becsapva érzi magát - mondotta a főmérnök -, hiszen óriási tervezési költséggel kifejlesztett egy korszerű terméket, a bizonytalan gazdasági helyzetben azonban a kormány, a Metrober s a BKV egyaránt cserbenhagyta a Ganz vállalatot. Figyelembe véve azt - tette hozzá -, hogy a Ganz évi 200-250 kocsit tud előállítani, a BKV és a Metrober attól való félelme, hogy a Ganz nem képes időben legyártani a szükséges mennyiséget, teljesen alaptalan. Olyan helyzet állt elő, amelyben kiszolgáltatottá vált az eladó, hiszen az érdekek már csak azért sem lehettek azonosak, mert nem a megrendelő a termék felhasználója és üzembentartója. (folyt.köv.)
1989. december 27., szerda 20:06
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|