Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Intercity MÁV vonatok - A vasút jövő évi tervei

1989. december 4., hétfő - Gyorsabb közlekedést, nagyobb kényelmet ígér a MÁV, jövőre megvalósuló új szolgáltatásaival, vasútparkjának korszerűsítésével. 1990. májusától, vagyis az új, nyári menetrend érvénybe lépésétől a Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza vonalszakaszon, kísérleti jelleggel bevezetik az európai Intercity-hez hasonló vonatrendszert.

A Hortobágy, Szabolcs és Hajdú névre keresztelt három vonatpár -
az e vonalon egyébként megszűnő belföldi expresszvonatoknál -
lényegesen rövidebb idő alatt teremt kapcsolatot a főváros és a
megyeszékhelyek között. Ráadásul a szerelvények Debrecenig sehol sem
állnak majd meg. A tervek szerint e vonatok minden nap 7, 12 és 17
órakor indulnak a Nyugati pályaudvarról, és ugyanezekben az
időpontokban gördülnek majd ki az ellenszerelvények Nyíregyházáról.
Az utasok a rövidebb utazási idő mellett magasabb komfortfokozatot
és jobb felkészültségű, idegen nyelvet beszélő személyzet
kiszolgálását élvezhetik. Mindezért természetesen a szokásosnál
kicsit mélyebben kell majd az utasoknak a zsebükbe nyúlniuk, hiszen
új tarifarendszer alapján állapítják a jegyek árát. A fejlesztés
következő állomása Miskolc lesz, a távlati terv célja az európai
Intercity-hálózathoz való csatlakozás. Ezt a MÁV az 1995-ös
Budapest-Bécs világkiállításig szeretné megvalósítani.

    A nagyvárosok körzetében a bejáró, ingázó dolgozók utazási
feltételeinek javítására jövőre 20 új, négykocsis Ganz-motorvonat
forgalomba állítása várható. Ezek a korszerű járművek
energiatakarékosak - a fékezéskor felszabaduló energia visszakerül a
villamos hálózatba - az ajtók automatikusan nyílnak. Az utastér,
illetve a kocsilépcsők tervezésénél gondoltak a rokkantakra is. Az
elővárosi motorvonatok elsőként a Budapest-Szob, majd a
Budapest-Cegléd vonalon váltják fel a hagyományos szerelvényeket. Az
egyenként 100 millió forintba kerülő szerelvények - például a
csomagtér növelésével, a komfortfokozat további javításával -
alkalmassá tehetők a magasabb követelményeket támasztó
Intercity-hálózatba való bekapcsolásra is. (MTI)


1989. december 3., vasárnap 22:12


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD