|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Intercity MÁV vonatok - A vasút jövő évi tervei
|
1989. december 4., hétfő - Gyorsabb közlekedést, nagyobb kényelmet ígér a MÁV, jövőre megvalósuló új szolgáltatásaival, vasútparkjának korszerűsítésével. 1990. májusától, vagyis az új, nyári menetrend érvénybe lépésétől a Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza vonalszakaszon, kísérleti jelleggel bevezetik az európai Intercity-hez hasonló vonatrendszert.
A Hortobágy, Szabolcs és Hajdú névre keresztelt három vonatpár - az e vonalon egyébként megszűnő belföldi expresszvonatoknál - lényegesen rövidebb idő alatt teremt kapcsolatot a főváros és a megyeszékhelyek között. Ráadásul a szerelvények Debrecenig sehol sem állnak majd meg. A tervek szerint e vonatok minden nap 7, 12 és 17 órakor indulnak a Nyugati pályaudvarról, és ugyanezekben az időpontokban gördülnek majd ki az ellenszerelvények Nyíregyházáról. Az utasok a rövidebb utazási idő mellett magasabb komfortfokozatot és jobb felkészültségű, idegen nyelvet beszélő személyzet kiszolgálását élvezhetik. Mindezért természetesen a szokásosnál kicsit mélyebben kell majd az utasoknak a zsebükbe nyúlniuk, hiszen új tarifarendszer alapján állapítják a jegyek árát. A fejlesztés következő állomása Miskolc lesz, a távlati terv célja az európai Intercity-hálózathoz való csatlakozás. Ezt a MÁV az 1995-ös Budapest-Bécs világkiállításig szeretné megvalósítani. A nagyvárosok körzetében a bejáró, ingázó dolgozók utazási feltételeinek javítására jövőre 20 új, négykocsis Ganz-motorvonat forgalomba állítása várható. Ezek a korszerű járművek energiatakarékosak - a fékezéskor felszabaduló energia visszakerül a villamos hálózatba - az ajtók automatikusan nyílnak. Az utastér, illetve a kocsilépcsők tervezésénél gondoltak a rokkantakra is. Az elővárosi motorvonatok elsőként a Budapest-Szob, majd a Budapest-Cegléd vonalon váltják fel a hagyományos szerelvényeket. Az egyenként 100 millió forintba kerülő szerelvények - például a csomagtér növelésével, a komfortfokozat további javításával - alkalmassá tehetők a magasabb követelményeket támasztó Intercity-hálózatba való bekapcsolásra is. (MTI)
1989. december 3., vasárnap 22:12
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|