|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Elavultak voltak az információk, újabb felmérés készül - Osamu Suzuki Esztergomban
|
1989. november 8., szerda - Szerdán az esztergomi Labor Műszeripari Művekben járt a japán Suzuki cég élnöke és kísérete, akik, mint ismertes, személygépkocsi-gyártás ügyében tárgyalnak magyar vállalatokkal. Ez a gyár már korábban kapcsolatba lépett a japán céggel; szabaddá vált kapacitásával akart valamilyen módon bekapcsolódni a Suzuki személygépkocsik gyártásába.
Osamu Suzuki elnök és a kíséretében lévő szakemberek megtekintették a gyárnak azt a hatalmas üzemcsarnokát, amely alkalmas lehet személygépkocsik összeszerelésére. Távozásuk után Réz László, az esztergomi gyár igazgatója a következőket mondta a sajtó képviselőinek: - Részletesen tájékoztattuk Suzuki urat vállalatunk adottságairól és méreteiről. Szó esett gazdasági helyzetünkről is. Elmondtuk, hogy miután már nincs igény korábban katonai célokra készült termékeinkre, áttértünk konténerek gyártására és folytatjuk a műszergyártást is. Kapacitásunk kihasználására - hiszen 1200 ember munkalehetőségéről volt szó - a korábbi kapcsolatfelvételünk óta szerződést kötöttünk három nyugati céggel. Több esztendőre szólóan évi több millió dollár értékű termék szállítására köteleztük el magunkat. Úgy tűnt, mindez zavart okozott és vegyes érzelmeket keltett a delegációban. Úgy érzem, hogy az elnök úr már elavult információkat kapott rólunk. Ilyen körülmények között, bár két lehetőséget, köztük egy új csarnok építését is megvitattunk, végső döntés nem született. A japán cég további dokumentációkat kért. Újabb felmérések és mérlegelések következnek. Ha rövid időn belül kedvező döntés születik, az első Suzuki gépkocsi akkor is csak 1992-ben készülhet el Esztergomban. Mindezek után az igazgató arra is rámutatott, hogy a hazai sajtóban ezzel kapcsolatban eddig megjelent információk, az ő véleménye szerint, nem voltak kellően megalapozottak. (MTI)
1989. november 8., szerda 18:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|