|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - második nap (15. rész)
|
Földy Ferenc (Borsod-Abaúj-Zemplén m., 18. vk.), a sárospataki ------------ Comenius Tanítóképző Főiskola főigazgatója a bodrogközi és a hegyközi vasútvonal visszaállításának tárgyában interpellált a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez. Választói véleményét tolmácsolva hangoztatta, hogy a térségben élők a mai napig nem tudják elfogadni e vasútvonal felszámolását. Gazdaságossági számításokkal támasztotta alá, hogy a vasúti áruszállítás olcsóbb lenne a közútinál. Szólt arról is, hogy a települések elnéptelenedésében a vasút megszüntetése is közrejátszott. Sürgette a vasút helyreállítását, azzal, hogy a pénzt erre a kormánynak kellene biztosítania, mert a térségben működő üzemek nem tudják előteremteni. Kérte, hogy az előkészítő munkálatok még ez évben kezdődjenek meg. Udvari László államtitkár válaszában emlékeztetett arra, hogy 1976-ban a vasútvonal megszüntetéséről népgazdasági számítások alapján döntöttek egy akkori kormányprogram részeként. A keskeny nyomtávú vasútvonal helyreállítása másfél milliárd forintba kerülne, s ahhoz, hogy ez a vonal a vasúthálózat egészébe bekapcsolódhasson, további ötmilliárd forintra lenne szükség. Ennek túl sok realitása nincs, hiszen a MÁV évente 8 milliárd forintot fordít a teljes vasúthálózat fejlesztésére. Az államtitkár ígéretet tett viszont arra, hogy a tárca a térség közlekedési és távközlési rendszerét 1990-ig felülvizsgálja. Véleménye szerint a gazdaságélénkítő programhoz szükség van vállalkozások bevonására, kizárólag állami eszközökből ugyanis e vasútvonal újjáépítésére felelősen nem lehet ígéretet tenni. Az interpelláló a választ nem fogadta el - s e véleménnyel a képviselők többsége egyetértett - így a következő ülésszakon ismét a plénum elé kerül e téma. (folyt.köv.)
1989. szeptember 27., szerda 15:39
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|