Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Gazdasági konferencia a Rába gyárban (2. rész)

Győrött épül a gyár számára egy 100 ezer négyzetméteres
üzemcsarnok. Eredetileg egy új motorgyárnak szánták, de ezzel komoly
pénzügyi gondok vannak. Kérdés az is, hogy mikor lesz új Rába motor.
Válasz még nincs, a tárgyalások még tartanak. Ugyanígy kérdés az is,
hogy a Rába végleg lemondott-e a személygépkocsi-gyártásba való
bekapcsolódásról, vagy esetleg tart-e még egy-két ötletet
tarsolyban. Horváth Ede ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy komplett
autógyártásra jelenleg nem lát lehetőséget. Még ha elegendő pénzünk
lenne rá, műszaki technológiai felkészültségünk akkor is elégtelen
lenne. A Rába azonban nem akar kivonulni erről a területről.
Rövidesen befejeződik Szentgotthárdon egy európai színvonalú
gyártócsarnok, valamint az ahhoz tartozó kiszolgáló létesítmények
építése. Abban évente 200 ezer személygépkocsi-motor készülhet. Egy
meg nem nevezett nyugat-európai céggel biztató tárgyalások folynak
ebben a kérdésben. A Rába lehetőség lát arra is, hogy egy
tengerentúli céggel kooperálva tehergépkocsi összeszerelő üzemet
hozzon létre. Évi 20 ezer jármű összeszereléséről volna szó.

    Horváth Ede a konferencia befejeztével elmondta az MTI
munkatársának hogy a gyár helyzetéről, terveiről levélben
tájékoztatta Németh Miklóst, a Minisztertanács elnökét is és
támogatását kérte terveinek megvalósításához. Kifejtette azt is,
hogy amennyiben tovább tart a mértéktelen elvonás, a gazdaság
irányításában meglévő kapkodás, a bankok kamatainak emelése, akkor
ebből nem lesz kibontakozás, gazdasági fejlődés,
életszínvonal-emelés.

    A hazai bérrendszerről szólva Horváth Ede hangsúlyozta, hogy az
a lehető legrosszabb nemcsak Európában, hanem talán az egész
világon. Elvárjuk a munkásoktól, hogy világszínvonalú termékeket
gyártsanak, s közben afrikai színvonalon fizetjük meg őket. (MTI)


1989. július 20., csütörtök 18:12


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD