Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Motoros műrepülő EB Békéscsabán

1989. július 11. kedd (MTI) - Magyarország eddig kétszer adott
otthont a motoros műrepülők legnagyobb találkozójának: 1962-ben
Budaörsön, 1984-ben Békéscsabán rendezték meg a világbajnokságot. Öt
évvel a viharsarki vb után, az idén augusztus 5. és 13. között ismét
a békési megyeközpont a házigazda: a légies sportágnak ezúttal az
európai legjobbjait fogadják. Az EB előkészületeiről kedden az MHSZ
budapesti központjában tartottak sajtótájékoztatót a kontinentális
rendezvény szervezői.

    Szepesi József, a Magyar Repülő Szövetség főtitkára, aki egyben
alelnöke a nemzetközi szövetségnek (FAI), előrebocsátotta, hogy
ritka népes mezőnyt köszönthetnek majd a világbajnokságon, hiszen 15
országból érkeznek a pilóták (mintegy félszázan) és a repülőgépek
(körülbelül harminc). Nem egy sportgépet használnak többen is,
például az egyik osztrák versenyző magyar motoros légijárművel
gyakorolt és áll rajthoz is az EB-n.

    A békéscsabai sportrepülőtéren bonyolítják le a viadalt,
amelyben három alapszámot kell előbb teljesítenie mindenkinek: a
nyílt kötelező, a szabadon választott és a zárt kötelező programot.
Az első kettőt lehet gyakorolni, a zárt kötelezőt azonban ott a
helyszínen állítja össze a zsűri, s úgy kapja meg feladatát minden
pilóta, hogy a verseny előtt már nincs módja kipróbálni, tehát
,,kottából,, kell lerepülnie a ,,leckét,,. A három műrepülő
alapfigura teljesítése után alakul ki a sorrend, a döntőbe csak a
legjobbak (általában a mezőny egyharmada) kerülnek be. A fináléban
szabadon választott produkciót mutat be mindenki, a ,,kűrben,,
pilóta azt csinál, amit akar, a bírák a négy percben maximált
gyakorlatnál időt mérnek, a további pontszámot aszerint ítélik meg,
mennyire tetszett nekik a légi attrakció ritmusa, harmóniája,
mennyire találták azt szépnek, látványosnak, tartalmasnak,
egységesnek és szabályosnak.

    A magyarok a legeredményesebben a budaörsi vb-n szerepeltek,
akkor világbajnok lett a gárda és Tóth József. Ezt bizony azóta sem
sikerült megközelíteni egyetlen világversenyen sem. A mostani
Európa-bajnokságon egyéniben nem kizárt a magyar érem, a válogatott
legjobbja, a 33 éves Besenyei Péter különösen a 4 perces
gyakorlatban képes világszínvonalú teljesítményre. A csapat az első
hat között végezhet. A vb-elsőségre a szovjetek és a franciák
pályázhatnak igazán megalapozott eséllyel, ők külön osztályt
képeznek a motoros műrepülők táborában.

    A piros-fehér-zöld színeket egy nő - Daka Olga -, és Besenyei
mellett további három férfi: Szász Alajos, Szegedi Béla és Veres
Zoltán képviseli a békéscsabai Európa-bajnokságon.+++


1989. július 11., kedd 14:36


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD