Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Állásfoglalás az M 5-ös autópályáról (1. rész) (OS)

1989. június 18., vasárnap - A Magyar Szocialista Munkáspárt
Kecskeméti Városi Bizottságának Végrehajtó Bizottsága felkérte az
Országos Sajtószolgálatot legutóbbi ülésén hozott állásfoglalásának
közzétételére.

    A múlt év elején egyértelművé vált, hogy az M 5-ös autópálya
csak Kecskemétig készül el, és az elkerülő szakasz megépítésére 1995
után kerül sor. Belátva, hogy az ország anyagi helyzete nem teszi
lehetővé az autópálya-építés folytatását, a lakosság véleményét is
figyelembe véve, az érintett szervek megpróbálták megtalálni azt a
megoldást, amellyel tehermentesíteni lehetne a túlzsúfolt utakat. Év
végére a városi tanács testülete, a közlekedés minisztériumi
szervével és a megyei tanáccsal kialakította a lakosság által is
elfogadott, az adott körülmények közötti legmegfelelőbb megoldást és
ütemezést.

    Azóta viszont azt tapasztaljuk, hogy az előkészítő munkák nagyon
lelassultak, a tényleges építkezés még alig kezdődött el, az M 5-ös
autópálya autóútként viszont július középén átadásra kerül. Így,
amitől lakosságunk tartott, hamarosan bekövetkezik és Kecskeméten
közlekedési káosz kialakulására számíthatunk. Tisztában vagyunk
azzal, hogy az építkezések nem zajlanak le rövid idő alatt, és ebben
az időszakban nem lesz egyszerű a közlekedés városunkban, mégis
szükségesnek tartjuk a munkálatok gyorsítását.

    Mivel az építkezések elkezdésében csúszást tapasztalunk,
aggodalmunknak kell hangot adnunk, és a közreműködők figyelmét a
következőkre hívjuk fel.

    1. Továbbra is az a véleményünk, hogy az elkerülő autópálya
megépítését nem szabad levenni a napirendről, mert a nagy
környezetszennyezés ellenére is hamarosan lehetetlenné válik a
közlekedés Kecskeméten.

    2. Amíg az elkerülő szakasz meg nem épül, a jelenlegi úthálózat
folyamatos karbantartása és korszerűsítése mellett meg kell építeni
a többirányú belső elvezetést lehetővé tevő utakat. (folyt.köv.)


1989. június 18., vasárnap 17:55


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD