|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Állásfoglalás az M 5-ös autópályáról (1. rész) (OS)
|
1989. június 18., vasárnap - A Magyar Szocialista Munkáspárt Kecskeméti Városi Bizottságának Végrehajtó Bizottsága felkérte az Országos Sajtószolgálatot legutóbbi ülésén hozott állásfoglalásának közzétételére. A múlt év elején egyértelművé vált, hogy az M 5-ös autópálya csak Kecskemétig készül el, és az elkerülő szakasz megépítésére 1995 után kerül sor. Belátva, hogy az ország anyagi helyzete nem teszi lehetővé az autópálya-építés folytatását, a lakosság véleményét is figyelembe véve, az érintett szervek megpróbálták megtalálni azt a megoldást, amellyel tehermentesíteni lehetne a túlzsúfolt utakat. Év végére a városi tanács testülete, a közlekedés minisztériumi szervével és a megyei tanáccsal kialakította a lakosság által is elfogadott, az adott körülmények közötti legmegfelelőbb megoldást és ütemezést. Azóta viszont azt tapasztaljuk, hogy az előkészítő munkák nagyon lelassultak, a tényleges építkezés még alig kezdődött el, az M 5-ös autópálya autóútként viszont július középén átadásra kerül. Így, amitől lakosságunk tartott, hamarosan bekövetkezik és Kecskeméten közlekedési káosz kialakulására számíthatunk. Tisztában vagyunk azzal, hogy az építkezések nem zajlanak le rövid idő alatt, és ebben az időszakban nem lesz egyszerű a közlekedés városunkban, mégis szükségesnek tartjuk a munkálatok gyorsítását. Mivel az építkezések elkezdésében csúszást tapasztalunk, aggodalmunknak kell hangot adnunk, és a közreműködők figyelmét a következőkre hívjuk fel. 1. Továbbra is az a véleményünk, hogy az elkerülő autópálya megépítését nem szabad levenni a napirendről, mert a nagy környezetszennyezés ellenére is hamarosan lehetetlenné válik a közlekedés Kecskeméten. 2. Amíg az elkerülő szakasz meg nem épül, a jelenlegi úthálózat folyamatos karbantartása és korszerűsítése mellett meg kell építeni a többirányú belső elvezetést lehetővé tevő utakat. (folyt.köv.)
1989. június 18., vasárnap 17:55
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|