|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Uj tipusu autóbuszok az Ikarus székesfehérvári gyárából
|
1989. április 27., csütörtök - Uj tipusu autóbuszok gyártására készül az Ikarus székesfehérvári gyára. Az Egyesült Államok részére 7,1 méter hosszú kisbuszt fejlesztettek ki. A repülőtéri utasszállításra szánt jármü General Motors alvázra épül, ívelt szélvédővel, s az amerikai szabványoknak megfelelően kiszélesített karosszériával készül. Utasterében 14 ülőhely van. Motorja 230 lóerős és ólómmentes benzinnel müködik. A vezető munkáját autómata sebességváltó könnyíti meg, az utasok és a söfőr kényelmét légkondicionáló berendezés szolgálja. Ebből a kocsiból kifejlesztettek egy olyan tipust is, amelyen az utasajtó mellett rokkantlift müködtetéséhez használható ajtó is elhelyezhető.
A kisbuszt a BNV-n a hazai érdeklődöknek is bemutatják, majd a kiállítás utáni 2-3 hetes tesztelést követően juniusban útnak indítják az USA-ba. Renault farmotoros alvázra építették fel a 12 méter hosszú, 259.68-as tipust. Ezt a kocsit a Renault Egyiptomban szándékozik értékesíteni, s várhatóan évi 20 darabot igényel belőle. A mintakocsi elkészítése az Ikarusnál - a tervezéstől a végkiszerelésig alig 5 hónapot vett igénybe. Reprezentatív tárgyalóbuszt is terveztek a gyárban. a Jármű belsejében 14 fotelülés és tárgyalóasztalkák szolgálják a tanácskozók munkáját. A légkondicionált utastéren k,ivül konyhát, kézmosót és toalettet is kialakítottak az autóbuszban, s lehetőség van televizió, video és hangosítórendszer müködtetésére. Az idén ebből a tipusból 25 készül, de várhatóan többre is lesz igény. /MTI/
1989. április 27., csütörtök 00:00
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|