|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Csehszlovák gazdaság - kormányszóvivő (1.rész)
|
Láng Judit, az MTI tudósítója jelenti:
Prága, 1989. május 11. csütörtök (MTI-tud) - Csehszlovákiában a gazdasági egyensúly helyreállítása érdekében május 15-től az év végéig a környezetvédelmi és a lakásépítések kivételével ideiglenesen tilos lesz bármiféle építkezés megkezdése - erről döntött csütörtöki ülésén a csehszlovák szövetségi kormány. A prágai kabinet megvitatta a csehszlovák légiközlekedési helyzetet is és elfogadta azt a javaslatot, hogy két Airbus 310-300 típusú személyszállító repülőgépet béreljenek a csehszlovák légitársaság számára. A kormány üléséről tartott nemzetközi sajtótájékoztatón a szóvivő kérdésre válaszolva elmondotta: a szövetségi kormány egyelőre nem foglalkozik a bős-nagymarosi vízlépcső magyarországi szakaszával kapcsolatos fejleményekkel.
A csehszlovák szövetségi kormány csütörtöki ülésén részletesen megvitatta az ország gazdasági helyzetét és úgy döntött, hogy az egyensúly helyreállítása, illetve megszilárditása érdekében május 15-től az év végéig - a környezetvédelmi és a lakásépítkezések kivételével - ideiglenesen megtiltja bármiféle új építkezés megkezdését. Emlékezetes, hogy a csehszlovák gazdaság már évek óta komoly egyensúlyi gondokkal küszködik. Az egyensúly megbomlásának fő oka, hogy kimerültek az extenzív fejlődés tartalékai. A kormányzat az új gazdasági mechanizmus gyorsított bevezetésével kíván változtatni a helyzeten. A reform jövő év január elsejétől esedékes teljes körű beindítása előfeltételezi a gazdasági egyensúly helyreállítását. Az ennek érdekében hozott szigorító intézkedések legújabbika a prágai kabinet mostani döntése. Feltételezések szerint az új építkezések ideiglenes megtiltásával 22-25 millárd korona megtakarítást lehet elérni az állami költségvetésben. A kormányülésen megvitatták a légiközlekedési helyzetet is. Mivel a Szovjetunió jelenleg nem tud Csehszlovákiának megfelelő géptípust eladásra felajánlani, a kormány elfogadta azt a javaslatot, hogy a géppark korszerűsítése érdekében két Airbus 310-300 típusú gépet béreljenek. A kormány ugyanakkor úgy döntött, hogy 1990-ig a tervezetten túl két TU-154 M típusú gépet, az 1990-től kezdődő ötéves időszakban pedig egy IL-96-300 és öt TU-334 típusú gépet fognak vásárolni a Szovjetuniótól.(folyt.)
1989. május 11., csütörtök 19:33
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Csehszlovák gazdaság - kormányszóvivő (2.rész)
|
A kabinet üléséről tartott nemzetközi sajtóértekezleten a kormány szóvivője nem nyilatkozott arról, melyik országból vagy légitársaságtól kívánja Csehszlovákia bérbevenni a két Airbust. A szóvivő elmondotta azt is, hogy a kormány foglalkozott a radioaktivitás helyzetével Csehszlovákiában. Megáálapította, hogy Csehszlovákiában a radioaktivitás mértéke megfelel a normáknak, az alapvető élelmiszerekben mért értékek messze alatta vannak a Közös Piac által megengedetteknek. A szóvivő kérdésre válaszolva közölte: a szövetségi kormány egyelőre nem foglalkozik a bős-nagymarosi vízlépcső magyarországi szakaszával kapcsolatos fejleményekkel. Emlékeztetett, hogy nemrég Csehszlovákia és Magyarország megállapodást írt alá az építkezés meggyorsításáról. A szóvivő utalt arra, hogy Magyarországon ellentmondásos nézetek vannak a vízlépcső kérdésében és felvetődött az is, hogy mind az osztrák, mind a csehszlovák fél a nagymarosi szakasz elhagyása esetében anyagi kártérítést követelhet.+++
1989. május 11., csütörtök 19:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|