|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Diákok tömegtüntetése Pekingben (2.rész)
|
Külföldi újságírók és más megfigyelők szerint a tömegtüntetés békés, fegyelmezett és ünnepi hangulatú volt. A Kínai Népköztársaság történetében talán legnagyobb méretű rendőri készenlét és a kínai hadsereg egységeinek észrevehető jelenléte ellenére nem került sor komolyabb incidensre vagy összecsapásra a tüntetők és a karhatalom között. A Tienanmen térhez vezető útvonalakon a felsorakozott rendőrkordonok - többnyire öt-hat soros rendőri falak - számos alkalommal megállították a vonuló diáktömegeket, de erőszakot nem alkalmaztak, s hosszabb-rövidebb vitatkozás - sokkal inkább az egymás meggyőzését célzó, ellenségességtől mentes párbeszéd után - a rendőrkordon szétvált,, s útnak engedte a diákokat. Jellemző volt, hogy mind a diákok, mind az őket kísérő tömeg ütemesen kiáltozva szólította fel a rendőröket arra, hogy ne alkalmazzanak erőszakot. S a fegyvertelen rendőrök, akiknek minden valószínűség szerint nem is volt parancsuk a kemény fellépésre, eleget tettek a diákok és a tömeg felszólításának. Hasonlóan viselkedtek a diákok is. Amikor látták, hogy a rendőrkordon nem válik szét, más útirányt választottak. Helyi idő szerint délután négy óra körül érkezett meg a sokezres diákoszlop a Tienanmen térhez. S bár itt volt a legnagyobb a rendőri készültség, s a kínai parlament egyik kapujánál reggel óta várakoztak a rohamrendőrség jól felszerelt, rohamsisakos és pajzsos egységei, a sokak által megjósolt összecsapás itt is elmaradt. A tömött sorokban menetelő diákok néhány nekilendülés után szabályosan elsodorták a rendőrkordonokat, és tüntetésük befejező aktusaként békésen és vidám hangulatban átmasíroztak a Tienanmen téren. Ezzel tulajdonképpen a csütörtöki diákmegmozdulás elérte célját és befejeződött. Egyes megfigyelők értékelése szerint a csütörtöki tömeges diákakció vitathatatlan sikere érzékeny csapás a Kínai Kommunista Párt vezetésére és a központi kormányra nézve. Mások a józan ész győzelmeként értékelik azt, ami történt. Erre lehet következtetni abból is, hogy a diáktüntetés befejezése után sugározta a pekingi rádió a kínai államtanács szóvivőjének azt a kijelentését, hogy a kormány kész a párbeszédre a diákokkal. +++
1989. április 27., csütörtök 16:37
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|