|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Folytatódott az Országgyűlés munkája (29. rész)
|
Kiss Imre (Borsod-Abaúj-Zemplén m. 26. vk.), a Mezőkövesdi --------- Áfész nyugalmazott elnöke a Mezőkeresztes-Mezőnyárád vasútállomás utasváró épülete és magasított peronja megépítésének tárgyában interpellált. Indoklásában elmondotta, hogy havonta 24 ezer ember közlekedik itt, s egy felvonulási barakképületben kell várakozniuk. Húsz éve szorgalmazzák egy kultúrált épület megépítését az életveszélyes váróterem helyett. Elmondta, hogy az ügyben már többször fordult a MÁV Vezérigazgatóságához és miskolci igazgatóságához, az előző közlekedési miniszterhez, s ígéreteket kapott. Tavaly, az év első napjaiban azt közölték vele, hogy elfogyott a pénz, és nem lesz váróterem, illetve ha lesz is, csak ideiglenes. Ezt a választ, illetve megoldást sem ő, sem választópolgárai nem fogadják el. Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter rámutatott, hogy 100 olyan állomás van a fővonalak mellett, ahol hasonlóak a körülmények, s 10 milliárd forint kellene ahhoz, hogy mindenütt korszerű épületek fogadhassák a vasúton közlekedőket. Mindazonáltal a Mezőkeresztes-Mezőnyárád vasútállomáson a MÁV mintegy 4 millió forintos költséggel megépít egy 240 négyzetméteres, központi fűtéssel és pénztárral ellátott utasvárót. A miniszter elmondta, hogy ezzel egyidejűleg, ez év június 30-ig elkészítik az aszfaltozott, magasított peront is. Mind a képviselő, mind az Országgyűlés - egy angúlag - elfogadta a miniszteri választ. (folyt.köv.)
1989. március 23., csütörtök 17:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|