Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Folytatódott az Országgyűlés munkája (6. rész)

Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter
-------------
emlékeztetett a századforduló idejére, amikor Magyarországon roppant
méretű elmaradást sikerült behozni, megteremtve azt az
infrastruktúrát, amely a mai napig meghatározza az ország, a városok
arculatát. Önkéntelenül adódik az analógia - mondta a miniszter -,
hiszen akkor is a magyar-osztrák kapcsolatokban rejlő jó
lehetőségeket igyekeztek kihasználni. Ez volt az az időszak, amikor
Budapest nagyvárossá, az ország pedig európai tényezővé vált. Ekkor
épült a Duna-hídak többsége, a kontinens első földalatti
villamosvasútja, a Tudományos Akadémia, az Opera, a Műegyetem, a
múzeumok sora. Úgy is tűnhet, hogy mindezek pazarló,
luxusvállalkozások eredményei voltak, ám azzal is együttjártak, hogy
ha rövid időre is, de sokkal közelebb kerültünk Európához, mint
előtte és utána bármikor.

    Ma újra nyomasztó elmaradásaink vannak a gazdaságban, elsősorban
az infrastruktúrában - mondta Derzsi András. A hírközlés, az
autópálya-hálózat, a vasúti szolgáltatás minősége terén az európai
mezőny utolsó helyeit foglaljuk el. Ez az elmaradás évente 10
milliárdos nagyságrendű veszteségeket okoz a népgazdaságnak. A
világkiállítás egyik nyeresége lenne e veszteség viszonylagos
mérséklése. Ebben játszana nagy szerepet az autópályaépítési
program, a Budapest-Bécs közötti vasútvonal hazai szakaszának
korszerűsítése, az 1995-ig létesítendő egymillió új telefonvonal. De
kérdés, van-e reális esély a szükséges források előteremtésére? A
külföldi működő tőke már megmozdult: több komoly ajánlat érkezett az
autópályaépítésre és számottevő külföldi érdeklődés mutatkozik a
vasúti rekonstrukció és a hírközlés fejlesztése iránt is. Tudni kell
azonban, hogy ezt a vállalkozási készséget jelentős mértékben
motiválja a világkiállítás. Önmagában az infrastruktúra fejlesztése
nem jelentene vonzerőt a külföldi működő tőkének. Fontos követelmény
ugyanakkor, hogy a megvalósításban jelentős részt vállalhassanak a
magyar cégek, ugyanis így a vállalkozási nyereség nagy hányada az
országban maradna. (folyt.köv.)


1989. március 23., csütörtök 11:48


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD