|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Bős-Nagymaros - Rudé Právo
|
Láng Judit, az MTI tudósítója jelenti:
Prága, 1989. február 1. szerda (MTI-tud.) - A csehszlovák közvéleményt is foglalkoztatja az a kérdés, hogy megéri-e felépíteni a bős-nagymarosi vízművet, nem haladja-e meg a lehetőségeket a nagyberuházás? A Rudé Právo szerdán ilyen jellegű olvasói levélre válaszolt. A CSKP lapja szerint a vízmű megépítési költségeinél Csehszlovákia és ,,Magyarország reális lehetőségeiből indultak ki,,. Az újság a kilenc ausztriai vízlépcső működésével és másik kettőnek most folyó építésével érvel. A Rudé Právo a bős-nagymarosit ,,a legolcsóbb és gyakorlatilag kimeríthetetlen energiaforrás,,-nak nevezi, és kiemeli, hogy a létesítmény egyben megoldja a Csallóköz árvízvédelmét, megfelelő feltételeket teremt a tengerjáró folyami hajók közlekedéséhez a Duna deltájától Pozsonyig. A lap azt is állította, hogy megvizsgálták a vízmű környezeti hatását és intézkedéseket hoztak a jelenlegi állapot megőrzésére, illetve javítására. Az újság azt írta továbbá, hogy a csehszlovák-magyar közös vízmű építését alaposan előkészítették. A Rudé Právo tájékoztatott arról is, hogy a csehszlovákiai szakasz építési költségei jelenlegi árakon számítva 18 milliárd koronát tesznek ki, a beruházást a szlovák költségvetésből fedezik, s a tervek szerint az tizenkét év alatt térül meg. +++
1989. február 1., szerda 13:42
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|