|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Kényszerszabadságon a székesfehérvári Ikarus dolgozói
|
1990. június 13., szerda - Egyhetes fizetett szabadságra
küldte szerdától dolgozóinak 75-80 százalékát az Ikarus
Székesfehérvári Gyára. Továbbá úgy döntöttek, hogy júniusban minden
péntek szabad lesz, a plusz pihenőnapokat az év második felében
szombatonként dolgozzák le a munkások. Az intézkedésekre azért
került sor, mert a székesfehérvári gyárban kedden az utolsó raktáron
levő autóbuszalvázat is felhasználták. A szállítások pedig - az
Ikarus és szállítópartnereinek problémái miatt - akadoztak.
A gyár vezetői arra számítanak, hogy a következő napokban, valamint a júniusi egyműszakos termelés miatt sikerül annyi alvázat ,,összegyűjteniük,, hogy az év második felében már folyamatosan, zavartalanul tudnak majd dolgozni. Erre szükség is lesz, ugyanis míg az első hat hónapban össszesen 2268 autóbuszra volt megrendelése a székesfehérvári gyárnak, a másidik félévben 4076-ra van biztos vevője. Ha pénzügyi problémái megoldódnak - vagyis, ha a kormány a kért milliárdokkal ,,kisegíti,, a nagyvállalatot júliustól ismét két műszakban, naponta 28-30 autóbuszt gyártanak majd a székesfehérvári szerelőcsarnokban.
A kényszerszabadság nem érintette a fejlesztésben a jövő autóbuszainak tervezésén dolgozókat, a nagy karbantartást végző üzemfenntartási munkásokat, valamint azokat, akik a nyugat-európai piacra induló buszok szerelésének befejező műveletein dolgoztak. (MTI)
1990. június 13., szerda 15:40
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|