|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Japán gépkocsik - spanyolországi korlátozások
|
Meruk József, az MTI tudósítója jelenti
Madrid, 1989. szeptember 22. péntek (MTI-TUD) - Spanyolországban szigorú korlátozó intézkedésekkel szabályozzák a japán gépkocsik eladását, miközben az érdeklődés a távol-keleti járművek iránt rohamosan növekszik. Az idén összesen 5000 japán autó hispániai eladását engedélyezték és a megkötések hasonlóak a francia, olasz, vagy brit tilalmakhoz. Az 1988. évben eladott 3000 darab a megelőző évhez képest száz százalékos forgalomnövekedést jelentett és a spanyol autógyártók joggal tartanak a japán térhódítástól.
A drákói korlátozások ellenére jelenleg 40 modellt forgalmaz Spanyolországban kilenc japán cég. Rendkívül fejlett műszaki szinvonal, kiváló minőség és - a vámok miatt - aránytalanul magas ár jellemzi a japán autókat Spanyolországban. Népszerűségük titka abban áll, hogy a ,,különleges,, autók ritkák és eltérnek az errefelé elterjedt modellektől. A szervíz szolgáltatások viszont elriasztják a vásárlókat. Kizárólag a Nissan cégnek van országos ellátó hálózata, százötven műhely révén, s ezt is a barcelonai gyártelep építette ki. A Jaenban gyártott Suzuki száz, a Toyota hatvan telepet tart fenn, a többi cég 20-25 szervízállomást üzemeltet. A Nissan legkeresettebb modellje a terepjáró Patrol, amely Barcelonában készül. Ebből a típusból tavaly a világpiacon 19347 darab kelt el, Hispánia részesedése közel 11 ezer volt. A hazai gyártó megjelenése nyomán a Nissan nem számít japán import-terméknek és a korlátozások sem vonatkoznak rá. A Mitsubisi három évi garanciát kínál a vevőknek tekintet nélkül a lefutott kilométer mennyiségre és hat évig vállal felelősséget a kocsiszekrény rozsdamentességéért. A spanyol gépkocsi forgalmazók egyébként más európai országbeli cégekhez hasonlóan 1994-ig szeretnék fenntartani a japánokat hátrányosan érintő korlátozásokat.+++
1989. szeptember 22., péntek 12:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|