Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Osztrák közúti tranzitforgalom

Sebestyén Tibor, az MTI tudósítója jelenti
Bécs, 1989. június 7. szerda (MTI-tud) - Az ausztriai közúti tranzitforgalomban tervezett korlátozásokról nyilatkozott Rudolf Streicher osztrák közlekedési miniszter szerdán a képviselőház ülésén. Ahhoz a múlt héten Wolfgang Schüssel gazdasági miniszterrel közösen hozott döntéséhez fűzött magyarázatot, amely szerint december 1-jétől kezdve az Ausztria nyugati részén lévő, az NSZK-ból Olaszországba vezető - autópályákon megtiltják a hét és fél tonnásnál nagyobb teherjárművek közlekedését. Az este 10 órától másnap hajnali 5 oráig tartó tilalom alól csak a legkorszerűbb, környezetkimélő - csendesjárású és kevés szennyezőanyagot kibocsátó - teherautókat fogják mentesíteni.

A miniszter a parlamentben közölte, hogy ezzel az intézkedéssel
párhuzamosan megnövelik a térségben a vasút teherfuvarozó
teljesítményét, s legalább 30 vonatszerelvényt állítanak forgalomba,
amelyek a nyugatnémetről olasz területre tartó nehéz teherautókat
Ausztrián átszállítják. Így kivánják visszafordítani azt a hetvenes
évektől tartó folyamatot, amelynek során az ausztriai közúti
tranzit-teherforgalom aránya 30-ról 70 százalékra nőtt. Arra utalva,
hogy a tilalom kétségkívül érzékenyen érinti a közöspiaci országok
közötti teherforgalmat, az új rendszabály érvénybe léptetését, s az
átmenő forgalom okozta súlyos zajártalmak és levegőszennyeződés
okozta problémák megoldását nem teszik alku tárgyává, még ha ez
nehezíti is az Ausztria EGK-tagságáról tartandó esetleges
tárgyalásokat.

    Parlamenti beszédében az osztrák közlekedési miniszter szólt az
ország vasúti hálózatának más fejlesztési programjairól is,
megemlítve, hogy a tervezett bécs-budapesti világkiállítással
összefüggésben a két főváros között a jelenleginél lényegesen
gyorsabb vasúti összeköttetést szándékoznak kialakítani.

    Rudolf Streicher ugyancsak szerdán megbeszélést tartott az
osztrák tartományok közlekedési vezetőivel, s ezen megállapodtak,
hogy a környezetre legártalmasabb nehéz tehergépkocsik éjszakai
forgalmát korlátozni fogják az országutakon is, elsősorban a
tranzit-autópályákkal párhuzamos utakon. (folyt.)


1989. június 8., csütörtök 09:47


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD