![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Tavaszi készülődés a dunai kishajózásban
|
![](../img/spacer.gif)
1989. március 8., szerda - Készül a tavaszi szezonra a Pest megyei Révhajózási és Hajóépítő Vállalat. Szobtól Dunaújvárosig jelenleg is közlekednek az átkelő kishajók, kompok a Duna két partja között, március végén azonban a téli szünet után a mostani húsz járat további hárommal bővül, Zebegénynél, Dömösnél és Dömsödnél is át lehet jutni a túlpartra.
A szezonra a vállalat horányi üzemében megújítják a 37 egységből álló hajóparkot, festik a hajótesteket, kicserélik a megrongálódott részeket, elkopott berendezéseket. Készül egy új komp is, a Kinizsi. A modern szállítóeszközt - amely egyszerre 30 személyautót vihet - előreláthatóan a nyáron állítják üzembe Visegrád és Nagymaros között. Mivel az állami támogatás csökken, a vállalat májustól, az új menetrend életbe lépésétől kevesebb járatot indít, mint eddig, sok esetben ugyanis a kishajók, kötve magukat a menetrendhez, kihasználatlanul közlekedtek. A járatcsökkenés ellenére azonban legalább óránként minden kikötőből indulnak kishajók. A menetjegyek árát is megemelték. A személyjegy az eddigi 3 helyett 6 forint, a havi dolgozóbérlet 75 helyett 120 forint, s a kompok egy személyautót 35 helyett 45 forintért visznek át a túlpartra. Változatlan viszont a havi nyugdíjas- és tanulóbérlet 30 forintos ára. (MTI)
1989. március 7., kedd 22:28
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|