![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
A Fidesz Választmányának nyilatkozata
"Felhívjuk a magyar kormányt, hogy követelje az ENSZ Biztonsági
Tanácsa összehívását. Követeljük, hogy utasítsa ki az országból azt
a román diplomatát, aki a követsége előtti tüntetők közé hajtott
gépkocsijával.
A Fidesz felhívja Magyarország lakosságát, hogy december 24-én,
szenteste vegyen részt a Hősök terén tartandó ökumenikus
istentiszteleten, amelyet a Romániában szabadságért küzdőkért
ajánlunk fel.
Éljen egy jövőbeni független, demokratikus Románia!"
SZER, Világhíradó:
Költségvetés elfogadása
"A krízis-költségvetést jelentős többséggel jóváhagyta az
Országgyűlés, és viszonylag megnyugtató, hogy ez bekövetkezett. Az
alternatíva ugyanis a költségvetési terv elvetése, minden bizonnyal
még súlyosabb helyzetet idézett volna elő, mint amivel egyébként is
számolni kell. Igaz, a kormány azzal kapcsolatban meglehetősen
felelőtlen jóslatokba bocsátkozott, hogy az alternatívától elriassza
a képviselőket, 100 százalékos inflációt, félmilliós
munkanélküliséget emlegetett, amennyiben elmaradna a terv
jóváhagyása."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Nyílt levél Nyers Rezsőnek, az MSZMP elnökének (2. rész) (OS)
|
![](../img/spacer.gif)
Az alternatívaként felajánlott második magyar javaslat engedékenyebb a csehszlovák fél - szakmailag indokolhatatlan - sürgetései iránt. E javaslat értelmében a munkálatokat és a bősi erőmű átadását csak egy évvel halasztanák el, de az elkészült erőművet csak alapüzemben vagy korlátozott csúcsüzemben üzemeltetnék. A nagymarosi erőmű megépítéséről való döntésre (ha nincs Bősnél teljes csúcsrajáratás, akkor a nagymarosi vízlépcsőre nincs szükség) csak a dunakiliti-bősi komplexum üzemi tapasztalatai alapján kerülne sor. E változat szerint tehát a szennyezett Duna-víz felduzzasztásának vízminőségi következményeit és a létesítmények földrengésekkel szembeni állékonyságát nem előzetes tudományos vizsgálatok, hanem utólagos tapasztalatok alapján döntenék el, a már bekövetkezett károk alapján ítélnének. Ez a megoldás nemcsak borzasztóan költséges - a jelenleg mintegy 60-65 százalékban kész létesítmény befejezésének költségein túl még az esetleg szükségessé váló bontás és helyreállítás költsége is terheli -, de morálisan is megengedhetetlen. A bekövetkező vízminőségromlás ugyanis a felső létesítménynél is mintegy 2,5 millió ember egészséges ivóvizét fenyegeti - Szlovákiában -, és mai ismereteink szerint az elmérgeződött talajvíz többé már nem, illetve a duzzasztás megszüntetése után is csak évtizedes tisztítások után lenne ,,eredeti,, állapotába visszahozható. Az Ellenzéki Kerekasztal Németh Miklóshoz intézett július 17-i nyílt levele - amelyben azt a fajta kompromisszumot ,,második internacionalista segítségnyújtás,,-nak minősítik Csehszlovákia nemzetei ellen - e kifelé engedékenyebb megoldás súlyos belpolitikai következményeire is rámutat, megjósolva, hogy az ,,véget vetne hazánkban a nemzeti közmegegyezés felé tartó fejlődésnek,,. A két, írásban átadott magyar javaslat között a csehszlovák fél a tárgyalásokon nem választott. Nyitottnak bizonyult viszont dr. Udvari László közlése szerint a csehszlovák kormányfő arra, hogy a helyzet megítélésében pártatlan nemzetközi szakértőket is bevonjanak. Erről várhatóan a hamarosan folytatódó szakértői szintű magyar-csehszlovák egyeztetések eredményeként, vagy a legkésőbb október végéig sorra kerülő újabb kormányfői találkozón születik döntés. A magyar kormánynak a tárgyalások kedvezőtlen kimenetele esetén is elhatározott szándéka nemzetközi szakértői testület felállítása. (folyt.köv.)
1989. augusztus 21., hétfő 20:16
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|