|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Ki a gátra!
|
München, 1989. április 1. (SZER, Világhíradó) - Magyarországon nagyszabású szemrevételezés készül Nagymaros tájékán. A szervezők a többi között arra buzdítják az illetékeseket, hogy végre "öntsünk tiszta vizet a Dunába". A nagymarosi megmozdulás szervezőinek felhívásából idézünk: "Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra hétfőn, április 3-ikán. Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10 és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8 kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez mentek. A területileg illetékes váci rendőrkapitányság jóváhagyta a tüntetés Nagymarosra tervezett részét, ahhoz azonban nem járult hozzá, hogy a Zebegényből induló menet mindvégig a 12-es országutat vegye igénybe. A szervezők szerint ez a probléma megoldható, hiszen az országút mellett más utak is vezetnek Nagymarosra. A szervezők kifejezetten békés, családtagokat és gyerekeket is mozgósító kirándulást terveznek. A községek és a természet nyugalmának érdekében kérik, hogy a résztvevők lehetőleg ne gépkocsival, hanem vonattal menjenek a helyszínre, a bátrabbak pedig mindvégig gyalog. Akik vállalják a 62 kilométeres túrát, azok 2-ikán, vasárnap reggel fél 9-kor találkoznak az 56-os villamos hűvösvölgyi végállomásánál és másnap, 3-ikán délelőtt érkeznek Nagymarosra. Az "erőműpróbának" nevezett túráról a 490-485-ös telefonszámon lehet érdeklődni délután 17 és 19 óra között. +++
1989. április 1., szombat
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|