|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
A vártnál kevesebb pályázat a közúti járműgyártásra
|
1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet ma bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyeket a magyar közúti járműgyártás átalakítására írtak ki. Mint ismeretes, az Ikarus és a Csepel Autógyár együttes szanálását - mivel a két cég fizetésképtelenné vált - szeptemberben rendelte el a Pénzügyminiszter. A kormánynak az az elképzelése, hogy privatizálás révén alakítják át a két vállalatot, biztosítják jövedelmezőségük javítását.
A Szanáló Szervezet által kiírt versenytárgyalásra négy pályázat érkezett. Pályázott a Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen; egy kaliforniai társaság, az ÁMF Industries Inc.; a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár; valamint egy szovjet konzorcium a torinoi Central European Investment Company-val közösen.
Olyan nagynevű cégek, mint a Mercedes Benz, a DAF, az Iveco, a MAN, a Renault, szándéknyilatkozatot küldtek arról, hogy érdekeltek a két cég jövőjében, s készek az együttműködésre az autóbuszgyártás fejlesztésében. Pályázatot azonban nem készítettek, arra hivatkozva, hogy az idő erre kevés volt.
A Szanáló Szervezet december 20-ig dönti el, hogy a pályázatok közül melyik ajánlatot fogadja el. (MTI)
1990. november 21., szerda 12:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|