|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
A kormány és a taxisok képviselői tárgyalnak (1. rész)
|
1990. október 26., péntek - Rabár Ferenc pénzügyminiszter és
Szabó Tamás, a Munkaügyi Minisztérium politikai államtitkára a
kormányülést követően, este 8.30 órakor tárgyalóasztalhoz ült a a
fuvarozó vállalkozók képviselőivel. A tárgyalás megkezdése előtt
mindkét fél hangsúlyozta, kompromisszum-készségét. A kormány
hajlandónak mutatkozott arra, hogy a fuvarozók az üzemanyagár-emelés
miatt kieső jövedelmének bizonyos részét kompenzálja. A taxisok
ugyanakkor belátták, hogy egyre több politikai erő kívánja saját
érdekei szerint kihasználni jól megszervezett demonstrációjukat. Úgy
vélik, bizonyos csoportok könnyen szélsőséges megnyilvánulások, az
anarchia felé terelhetik megmozdulásukat. Azt viszont, hogy a
kormány ,,gazdasági szakértők bevonásával foglalkozni kíván a
kompenzációs lehetőségek kidolgozásával,,, nem fogadhatják el
tárgyalási alapnak. Konkrét kötelezettség-vállalást kérnek a
kormánytól a kompenzációra vonatkozólag, mint leszögezték, csak
ebben az esetben hajlandók tárgyalni az országos blokád
feloldásáról. A taxisok több képviselője hangsúlyozta: azt
követelik, hogy a kormány hétfőig állítsa vissza a korábbi
üzemanyagárakat, tegyen intézkedéseket a felvásárlás
megakadályozására. Ezek után, a jövő hét elején megkezdhető
érdekegyeztető tárgyalásokon lehetségesnek tartják a 65 százalék
helyetti 50 százalékos áremelést. Ez jó alap lenne a fuvarozókat érő
veszteségek kompenzálásával foglalkozó tárgyaláshoz is.
A kormány és a taxisok képviselői közötti tárgyalás este 9.30 órakor még tartott. (folyt.köv.)
1990. október 26., péntek 21:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|