|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Baranya: nyújtott nyitvatartás a boltokban - Szabad út a
buszoknak
|
1990. október 26., péntek - A baranyai aprófalvakba késve
ugyan, de elindultak délután a napi friss élelmiszert szállító
gépjárművek. A megyei válságstáb valamennyi boltot felszólította:
nyújtott nyitvatartással tegyék lehetővé, hogy az érkező
árucikkekhez a lakosság hozzájuthasson. A közszolgáltató vállalatok,
üzemek, a mentők, a tűzoltók, a rendőrség, valamint a taxitársaságok
képviselői közötti tárgyalások eredményeként Baranya városaiban
többnyire átengedték az úttorlaszokon a kölönböző személy- és
teherszállító buszokat, gépkocsikat, valamint a közüzemi cégek
járműveit. A taxisok állandó rádiókapcsolat útján kapnak értesítést
egy-egy mentőautó indulásáról, s időben szabaddá teszik azok útját.
Lusztig Péter, a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság vezetője a sajtó képviselőinek elmondta: a megyében szolgálatot teljesítő nyolcvan rendőr nehezen birkózik a közrend fenntartásával. A taxisok akciója következtében kisebb attrocitásokra is sor került, ezek azonban egyik esetben sem a taxisok hibájából történtek. Mohácson egy polgár letolta az útról kocsijával a keresztben álló taxit, Komlón egy fehér Mercedes vezetője úgy jutott át a torlaszon, hogy fegyverrel fenyegette meg a taxisokat. A kocsit azonosították, és körözik.
A taxisok képviselője, Döme János véleménye szerint spontán tömegmozgalom alakult ki, s hogy annak ne lehessenek általuk sem kívánt következményei, arra hívta fel a tiltakozó megmozduláshoz csatlakozó magánszemélyeket, hogy kizárólag a taxisokkal történő egyeztetést követően vegyenek részt a forgalom korlátozásában. A taxisok a Pécsre bejáró tízezer ember hazajutását a távolsági és helyközi autóbuszjáratok útvonalának szabaddá tételével segítik, de mindaddig kitartanak követeléseik mellett, amig a fővárosi kollégáik és a kormány között megegyezés nem születik. A posta jelentős késéssel bár, de megkezdte a napi pénzbevételek begyűjtését, amihez rendőrségi támogatást is kapott. A nyugdíjak esedékes kifizetéseket a kézbesítők munkaidejük lejárta után is vállalták. A MÁV Pécsi Igazgatósága mentesítő vonatokat indít. (MTI)
1990. október 26., péntek 16:44
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|