|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Patthelyzet a kormány és a taxisok közötti tárgyalásokon
|
1990. október 26., péntek - Nem jött még létre megállapodás
a kormány és a taxisok közötti megbeszéléseken. Horváth Balázs
belügyminiszter - aki Antall József távollétében kormányfői
teendőket lát el - közölte: déltől kezdve megkísérlik a hidakat
felszabadítani, a normális közlekedési rendet helyreállítani, s
ehhez megvannak a törvényes eszközeik. Reményét fejezte ki, hogy a
taxisok érdekképviseleteinek vezetői ebben partnerek lesznek.
A Népjóléti Minisztérium felhívásában arra kérte a demonstrációban résztvevőket, hogy segítsék az egészségügyi dolgozók tevékenységét, engedjék útjukra a vért, és vérkészítményt szállító autókat. Ennek ellenére a belügyminiszter beszámolt arról, hogy percről percre rosszabb a helyzet a fővárosban, a csepeli HÉV nyomvonalát eltorlaszolták, a tömeg hangulata egyre agresszívabb, már a mentőket sem engedik tovább, s egy rendőrt is bántalmaztak. A Belügyminisztérium arról értesült, hogy a metró forgalmának megbénítása is várható.
A taxisok ugyanakkor továbbra is fenntartják követelésüket: legalább hétfőig függessze fel a kormány az új benzinárakat. Ezzel egyidejűleg folytassanak tárgyalásokat arról, hogy a váratlanul bejelentett üzemanyag áremelések ellentételezésére milyen lehetőség nyílik.
Bod Péter Ákos ipari és kereskedelmi miniszter az áremelés váratlan bejelentését azzal indokolta, hogy a kormány el akarta kerülni a spekulációs célú felvásárlásokat. Az ország üzemanyagtartalékai a korábbi 9 napról - ami egyébként igen kevés - az utóbbi hetekben 2-3 napra csökkent. Amennyiben jelentősebb felvásárlás kezdődött volna meg, az ország helyzete katasztrofálissá vált volna. (MTI)
1990. október 26., péntek 11:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|