|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Taxis tüntetés - Fejlemények
|
1990. október 25., csütörtök - A fővárosi taxis tüntetésben
részt vevők még a késő éjszakai órákban is csaknem teljesen
megbénították Budapest közlekedését. A Budataxi diszpécserétől éjjel
fél 12-kor kapott tájékoztatás szerint a Parlament előtt még mindig
több száz taxis várakozott, a megmozdulásban részt vevő sok száz más
társuk pedig a budapesti hidak pesti, illetve budai oldalán foglalt
el ,,hídfőállást,,, megakadályozva a járművek hídra hajtását. Éjfél
előtt a Petőfi- és a Szabadság-híd volt még többé-kevésbé járható, a
többi Duna-hídon nem lehetett átjutni.
Az ilyenkor máskor már jobbára néptelen főútvonalak zsúfoltak voltak, sok helyütt véglegesen megrekedt, állt a kocsisor. A forgalmi helyzetet tovább bonyolította, hogy sok autós még az benzinár-emelés érvénybelépése előtt fél órával is az utolsó olcsóbb tankolásra várva állt sorba, ezért a budapesti benzinkutak környékén több száz méteres kocsisorok nehezítették, esetenként tették lehetetlenné a közlekedést.
Szemtanúk szerint több helyütt éles szóváltás alakult ki a hazajutni, vagy benzint szerezni igyekvő autósok és a forgalmat eltorlaszoló taxisok között, bár abban végül mindenütt egyetértettek az alkalmi ,,gyűlések,, résztvevői, hogy a benzinár-emelés valamennyiüket sújtja. A rendőrség egy-egy, különösen nagy fennakadást okozó forgalmi dugóban megpróbált közbeavatkozni, ám a megmozdulásban részt vevők elszántságról tanúskodó, indulatos fellépése nyomán a rendőrjárőrök kénytelenek voltak elállni szándékuktól. Így például kölcsönös fenyegetőzésekkel tarkított, már-már a lincshangulatot jelző utcai vitáról érkezett hír a Szent István körút Margit-hídhoz közeli szakaszáról - a körúton egyébként egészen a Marx térig teljesen leállt a forgalom -, de tettlegességig, információink szerint, sehol sem fajult a túlfűtött hangulat.
A taxisok, akik CB-, illetve URH-rádióhálózatukon folyamatosan kapcsolatot tartottak egymással, mindenütt úgy nyilatkoztak: a benzinár-emelés visszavonásáig folytatják akciójukat. (MTI)
1990. október 25., csütörtök 23:52
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|