|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Taxis tiltakozás a benzinár-emelés ellen
|
1990. október 25., csütörtök - Csütörtökön az esti órákban
magántaxisok százai gyűltek össze Budapesten, a Hősök terén, hogy a
néhány órával azelőtt bejelentett benzinár-emelés ellen
tiltakozzanak. A hosszú gépkocsisor ezután a Kossuth Lajos térre, a
Parlament elé hajtott.
A mintegy 600 magántaxis nevében, szenvedélyes megnyilatkozások közepette Horváth Pál, a budapesti taxis ipartestület alelnöke fejtette ki követeléseiket Siklós Csaba közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszternek. A taxisok szerint a most bejelentett benzinár-emelés már létükben fenyegeti a mintegy 40 ezer magántaxist, s ezért kérik a kormányzatot, hogy vonja vissza döntését. A miniszter válaszában utalt arra, hogy a kormány kényszerhelyzetbe került a szovjet olajszállítások kiesése miatt. Az áremelés egyúttal azt is célozta, hogy üzemanyag-takarékosságra kényszerítsék az autósokat. Siklós Csaba egyúttal ígéretet tett arra is, hogy a pénteki rendkívüli kormányülést követően 15 óráig választ adnak a taxisok követeléseire.
A meglehetősen ingerült és indulatos taxisok ezt követően lezárták a főváros összes hídját, s így lehetetlenné tették a Pest és Buda közötti átkelést, órákra megbénítva Budapest közlekedését a Duna-hidak környékén. A tüntetők egyúttal kilátásba helyezték azt is, hogy ha követeléseiket nem teljesítik, akkor az egész országra kiterjesztik demonstrációjukat. (MTI)
1990. október 25., csütörtök 22:06
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|