|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Határidő előtt elkészül a Budaörsi út felújítása
|
1990. október 4., csütörtök - A Magyar Aszfalt Kft. pénteken
befejezi a Budaörsi út városból kivezető szakaszának aszfaltozási
munkáit, ezzel a hét végétől teljes szélességében járható lesz e
fontos útvonal. Egyes hírekkel ellentétben a munka szervezetten
folyik, az építők éjjel-nappal dolgoznak az út felújításán -
közölték a Fővárosi Közterület-fenntartó Vállalat csütörtöki
rendkívüli sajtótájékoztatóján.
Király Károly, az FKFV műszaki vezérigazgató-helyettese elmondta: eredetileg 18 nap alatt kívántak elkészülni a halaszthatatlan felújítással, ezt azonban sikerült majd egy héttel lerövidíteni. Az utat tehát már várhatóan pénteken este átadják a forgalomnak, az útburkolati jeleket pedig hétfőig festik fel, éjszakánként, a forgalom zavarása nélkül.
A 15 ezer négyzetméteres aszfaltozási munka 25 millió forintot emésztett fel; legközelebb várhatóan 10 év múlva lesz szükség hasonló méretű beavatkozásra.
A Budapesten végzett egyéb útépítési munkák helyzetéről szólva elhangzott: a Csepeli út II. Rákóczi Ferenc út és az M0-ás kőrgyűrű közötti szakasza október végéig elkészül. Ugyancsak rövidesen, november elején adják át az M5-ös út és a 6-os út közötti 14 kilométeres M0-ás autópálya-szakaszt is. November közepére végeznek az építők a Fehér út Fehér köz és Kerepesi út közötti szakaszának felújításával. (MTI)
1990. október 4., csütörtök 14:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|