|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Ülést tartott a Vasutasok Szakszervezete központi vezetősége
|
1989. december 20., szerda - Nem született döntés a MÁV kollektív szerződésének a módosítása ügyében a Vasutasok Szakszervezete központi vezetőségének szerdai ülésén; az eredeti napirendet ugyanis a hajnali mozdonyvezetői sztrájk miatt megváltoztatták.
A központi vezetőség állásfoglalását a mozdonyvezetők akciójáról Borsik János osztályvezető helyettes ismertette. Elmondta: mivel a MÁV lehetőségei nem teszik lehetővé a sztrájkoló dolgozók követeléseinek kielégítését, az egyórás munkabeszüntetés lényegében a kormány felé tett figyelmeztető jelzésként értékelhető a kormány felé. A mozdonyvezetők fellépése az egész vasutastársadalom tarthatatlan helyzetére is fel kívánta hívni a figyelmet. Külön szolidaritási sztrájk meghirdetése nélkül is érezhető volt az együttérzés és támogatás a többi vasutas dolgozó részéről, függetlenül attól, hogy milyen szakmában dolgoznak, s szolgálatban voltak-e, vagy sem. A központi vezetőség köszönetét fejezi ki azoknak a vállalatoknak, üzemeknek és szakszervezeteknek, amelyek szolidaritásukról biztosították a sztrájkoló mozdonyvezetőket. Örömmel tapasztalták azt is, hogy az utazóközönség türelemmel, megértéssel és együttérző szimpátiával fogadta a sztrájkot. Az egyórás forgalomkiesés következményeit a kora délutáni órákra egyébként sikerült fölszámolni. (MTI)
1989. december 20., szerda 17:18
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|