|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Magánfuvarozók tiltakozó demonstrációja az autópályahasználati- díj ellen
|
1989. április 17., hétfő - A KIOSZ személy- és teherfuvarozók országos szakmai tagozata az autópályadíj bevezetése ellen tiltakozó demonstrációt szervezett hétfőn a fővárosban. A közel 100 gépkocsiból álló konvoj - rendőri kísérettel - a Hősök terétől vonult a Dózsa György úton és a Váci úton - a Marx tér érintésével - a Parlamentig. A felvonuló személygépkocsik és teherautók 20 kilométeres sebességgel haladtak, ezzel demonstrálva az autópályahasználati-díj bevezetésének kedvezőtlen, forgalomlassító hatását a városi forgalomra. Számításuk beigazolódott, ugyanis útjuk során óriási dugók keletkeztek, a Marx téren pedig egyenesen megbénult a forgalom. A türelmetlen fővárosi autósok dudaszóval, füttykoncerttel kísérték a magánfuvarozók demonstrációját.
Az Országház előtt felsorakoztak a gépkocsik, s a kisiparosok képviselői, a 17-es kapunál, átnyújtották tiltakozásukat és állásfoglalásukat - mindkettőt a miniszterelnöknek címezve. Németh Miklós elfoglaltsága miatt nem tudta átvenni a petíciót; Kiss Elemér, a Minisztertanács Hivatalának elnökhelyettese fogadta a fuvarosok megbízottait, és vette át a tiltakozó levelet, melynek legfontosabb mondanivalója: ne úthasználati díjból, hanem más forrásból hozzanak létre útalapot. Kiss Elemér arról tájékoztatta a fuvarosokat, hogy a Minisztertanács csütörtöki ülésén újra napirendre kerül ez a kérdés, és a végleges álláspont kialakításánál figyelembe veszik a kisiparosok szempontjait. A rögtönzött sajtótájékoztatón egyébként a magánfuvarozók képviselői kifejtették: amennyiben tiltakozásuknak nem lesz foganatja, úgy még ebben a hónapban forgalomlassító megmozdulásokat szerveznek az egész országban. (MTI)
1989. április 17., hétfő 17:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|