|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Rendeződnek az állapotok a Keleti pályaudvaron?
|
1990. november 5., hétfő - Jómagam is félnék keresztülmenni
a pályaudvar Thököly út felé eső főcsarnokán - mondta Koncz Árpád, a
MÁV Budapesti Igazgatóságának műszaki igazgatóhelyettese az MTI
tudosítójának hétfőn este, amikor a vasutasok és a rendőrök közösen
kísérelték meg, hogy biztosítsák a munkafeltételeket a Keleti
pályaudvaron.
Hétfőn a déli órákban még az a hír járta, hogy délután 5 órakor bezárják a nagy forgalmú pályaudvar Thököly úti bejáratát és pénztárait, jegyet pedig csak az aluljáróban lévő pénztáraknál lehet majd váltani. Ám erre az intézkedésre nem került sor, mivel a MÁV illetékesei és a rendőrség megállapodott abban, hogy közösen teremtik meg annak lehetőségét, hogy a Keletiből menetrend szerint elindulhassanak a vonatok. A MÁV dolgozói ugyanis elsősorban, akik a pénztárakban, illetve a külső úgynevezett tároló vágányoknál végzik munkájukat csak abban az esetben voltak hajlandók tevékenységük ellátására, ha a pályaudvaron tartózkodó hajléktalanok nem akadályozzák a munkavégzést. A pénztáraknál a pénzzel bánók nem érezték magukat biztonságban, éppen úgy, mint azok, akik a pályaudvar külső részén a kocsik takarítását és műszaki előkészítését végezték. A rendőrség a megállapodást követően megkezdte a pályaudvar megtisztítását a hajléktalanoktól, s este 8 óra körül már viszonylagos rend uralkodott a Thököly út felé eső csarnokban is. A tároló vágányokon a MÁV dolgozói - kutyákkal megerősítve - járták a vagonokat, s tessékelték ki a hajléktalanokat.
A pályaudvarról a csövesek egy részét elszállították előbb orvosi vizsgálatra, majd ezt követően egy munkásszállásra. Így lehetővé vált a helyiségek szakaszos takarítása is. (MTI)
1990. november 5., hétfő 20:52
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|