|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Reformszövetség állásfoglalása
"A jelenleg MSZMP néven szerveződő
új párt létezését törvényes bejegyzésük esetén tudomásul vesszük. E
párt politikai arculatát programnyilatkozata, belső demokratikus
működése, vezetőinek hitelessége és főként gyakorlati tevékenysége
alapján fogjuk megítélni. Szervezőik, ideiglenes vezetőik eddigi
politikai megnyilatkozásai és a népszavazás kérdéseiben kialakított
álláspontjuk alapján - egyetértve az MSZP elnökségének
állásfoglalásával - a politikai együttműködést nem tartjuk
elfogadhatónak."
SZER, Világhiradó:
"Az Európához most felzárkózni igyekvő Magyarország és a német
egyesülési tervek iránti gyanakvás légkörében manőverező
Nyugat-Németország közötti mostani csúcstalálkozón nem kisebb a tét,
mint hogy ki miben tudja támogatni a másik felet, s a támogatás itt
nemcsak anyagi, hanem erkölcsi, politikai szövetséget, vagy legalábbis
szolidaritást jelent. Márpedig szolidaritásra ma Kohlnak
éppúgy szüksége van, mint gazdasági segítségre Magyarországnak."
|
|
|
|
|
|
|
Bábolnai baromfiszállítmányok korszerűbb repülőgépekkel
|
1989. február 7., kedd - Légi gyorsjárattal jutnak el Algériába a Bábolnai Mezőgazdasági Kombinát baromfiszállítmányai. Korábban az IL-48-as repülőgépek vitték Közel-Keletre a naposcsibéket és az előnevelt jércéket, most gyorsabb és korszerűbb, BAE-146. tipusú repülőgéppel kezdték meg a rendszeres szállítást. Naponta-másnaponta indulnak járatok Ferihegyről Algériába a bábolnai rakománnyal, s nem egészen három óra alatt jut el a szállítmány rendeltetési helyére. A rövidebb utazási idő, valamint az utastér aktív légcseréjének eredményeként az állatok jobban tűrik a szállítás terhelését, s így kevesebb az elhullás. Csupán februárban negyvennégyezer előnevelt jércét küld e járatokkal Algériába a bábolnai gazdaság, s rövidesen Irakba is megkezdődnek a szállítások. (A Szovjetunióba továbbra is a szovjet légitársaság gépeivel exportál a gazdaság.)
A korszerű szállítási módra azáltal nyílt lehetőség, hogy nemrégiben TNT-MALÉV Express Cargo néven ausztrál-magyar vegyesvállalatot alapított légi teherszállításra a magyar légiközlekedési vállalat, az ausztrál TNT Fuvarozási Vállalat, a Bábolnai Mezőgazdasági Kombinát és a Magyar Hitel Bank. Az új vállalat a ferihegyi Cargo bázison kezdte meg működését. A BAE-146-os gép 10,5 tonna áru szállítására alkalmas; rövidesen egy negyven tonna befogadóképességű Boeing 707-es, majd kesőbb egy újabb BAE-146-os repülőgépet is bevonnak a járatokba. A TNT olyan számítógéprendszert is átad a vegyesvállalatnak, amely az optimális útvonaltervezéstől a számlázásig minden munkát elvégez. A vegyesvállalat szolgáltatásait nemcsak az alapítók, hanem más megrendelők is igénybe vehetik. Miután a sugármeghajtású BAE csendesen repül, engedélyt kaptak az éjszakai leszállásokra is, s így az éjszakai órákban a nyugat-európai országokat érintve - súlykorlátozás nélkül - export-import áruszállításra is vállalkozik a vegyesvállalat; 24 óra múlva teljesít minden ilyen megrendelést. (MTI)
1989. február 6., hétfő 22:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"December 16-án immár többezresre duzzadt a temesvári lelkészt védelmezők tábora, magyarok és egyre többen románok is, vegyesen álltak őrt. Utcai tüntetésbe, felvonulásba kezdtek. A helyszínre immár a rendőrság is kiszállt. Tőkés pedig elbarikádozta háza ablakait és ajtaját. Másnap, vasárnap, készült megtartani az istentiszteletet. A Securitate és a rendőrség emberei szétkergették a híveket, nekimentek ajtónak, ablaknak. Törtek-zúztak. László, Edit és a velük lévő néhány presbiter előbb a templomba húzódott, eltorlaszolva a ház és a templom közötti átjárót. Amikor már kezdtek áttörni, akkor a templomi karzaton át visaszamenekültek a paplak padlására. Innen már nem volt tovább..."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|