Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 16.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MSZP Reformszövetség állásfoglalása

"A jelenleg MSZMP néven szerveződő új párt létezését törvényes bejegyzésük esetén tudomásul vesszük. E párt politikai arculatát programnyilatkozata, belső demokratikus működése, vezetőinek hitelessége és főként gyakorlati tevékenysége alapján fogjuk megítélni. Szervezőik, ideiglenes vezetőik eddigi politikai megnyilatkozásai és a népszavazás kérdéseiben kialakított álláspontjuk alapján - egyetértve az MSZP elnökségének állásfoglalásával - a politikai együttműködést nem tartjuk elfogadhatónak."
SZER, Világhiradó:

"Az Európához most felzárkózni igyekvő Magyarország és a német egyesülési tervek iránti gyanakvás légkörében manőverező Nyugat-Németország közötti mostani csúcstalálkozón nem kisebb a tét, mint hogy ki miben tudja támogatni a másik felet, s a támogatás itt nemcsak anyagi, hanem erkölcsi, politikai szövetséget, vagy legalábbis szolidaritást jelent. Márpedig szolidaritásra ma Kohlnak éppúgy szüksége van, mint gazdasági segítségre Magyarországnak."

Leáll az Ikarus is

1990. február 15., csütörtök - A szocialista export leállítása, annak tételenkénti, újraengedélyeztetése miatt az Ikarus nem tud eleget tenni szovjet és NDK-beli szállítási kötelezettségének. A már tavaly megkötött szerződéseket a Kereskedelmi Minisztérium akkor engedélyezte. A többszáz beszállító partner, mindenekelőtt a Rába és a Csepel Autó mindennek ismeretében az autóbuszelemek, részegységek gyártásának biztosításához immár előzetes fizetési garanciákat kér az Ikarustól, illetve a bankoktól. Ennek hiányában leállították a buszelemek gyártását, és bizonytalan ideig nem küldik azokat az autóbuszgyárnak. Mindezt az Ikarus gazdasági vezérigazgató-helyettese, Bóna Imre közölte az MTI-vel.


Elmondta azt is: tény, hogy mintegy 1 milliárd forinttal
tartoznak a Csepel Autónak, de ekkora hátralékuk mindig volt a
fizetéseknél, hiszen körülbelül ilyen értékben vásárolnak
részegységeket havonta, s a számla kiegyenlítése általában 1-4 hetet
vesz igénybe. A vezérigazgató-helyettes szerint a szocialista export
adminisztratív úton való visszafogása borította fel az
együttműködést a kooperációs partnerek között, és nem a már említett
fizetési késedelem. Egyébként az Ikarus is sorbanáll pénzéért
megrendelőinél.

    Péntekre virradóra az éjszakai műszak már csökkentett ütemben
dolgozik, péntektől pedig teljesen leáll az Ikarus valamennyi gyára
és leányvállalata, összesen több mint tízezren nem mennek dolgozni.
Hogy mennyi ideig tart a leállás; 20, 30, 50 napig - a gyár vezetése
nem tudja. A szakszervezettel még kemény vitára számíthatnak, de a
dolgozókkal már megállapodtak abban, hogy úgynevezett állásidő-pénzt
fizetnek számukra a leállás idején: bérük nyolcvan százalékát.

    A leállás miatt a gyár nem tud eleget tenni nyugati
megrendeléseknek sem, így tetemes kötbér fizetésével számolhatnak.

    Az MTI információi szerint jelenleg semmiféle egyeztetés vagy
tárgyalás nem folyik az Ikarus és hazai koooperációs partnerei,
illetőleg az érintett minisztérium között, bár ez utóbbit
tájékoztatták a kialakult helyzetről. (MTI)



1990. február 15., csütörtök 18:26


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"December 16-án immár többezresre duzzadt a temesvári lelkészt védelmezők tábora, magyarok és egyre többen románok is, vegyesen álltak őrt. Utcai tüntetésbe, felvonulásba kezdtek. A helyszínre immár a rendőrság is kiszállt. Tőkés pedig elbarikádozta háza ablakait és ajtaját. Másnap, vasárnap, készült megtartani az istentiszteletet. A Securitate és a rendőrség emberei szétkergették a híveket, nekimentek ajtónak, ablaknak. Törtek-zúztak. László, Edit és a velük lévő néhány presbiter előbb a templomba húzódott, eltorlaszolva a ház és a templom közötti átjárót. Amikor már kezdtek áttörni, akkor a templomi karzaton át visaszamenekültek a paplak padlására. Innen már nem volt tovább..."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD