![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Az MSZP Reformszövetség állásfoglalása
"A jelenleg MSZMP néven szerveződő
új párt létezését törvényes bejegyzésük esetén tudomásul vesszük. E
párt politikai arculatát programnyilatkozata, belső demokratikus
működése, vezetőinek hitelessége és főként gyakorlati tevékenysége
alapján fogjuk megítélni. Szervezőik, ideiglenes vezetőik eddigi
politikai megnyilatkozásai és a népszavazás kérdéseiben kialakított
álláspontjuk alapján - egyetértve az MSZP elnökségének
állásfoglalásával - a politikai együttműködést nem tartjuk
elfogadhatónak."
SZER, Világhiradó:
"Az Európához most felzárkózni igyekvő Magyarország és a német
egyesülési tervek iránti gyanakvás légkörében manőverező
Nyugat-Németország közötti mostani csúcstalálkozón nem kisebb a tét,
mint hogy ki miben tudja támogatni a másik felet, s a támogatás itt
nemcsak anyagi, hanem erkölcsi, politikai szövetséget, vagy legalábbis
szolidaritást jelent. Márpedig szolidaritásra ma Kohlnak
éppúgy szüksége van, mint gazdasági segítségre Magyarországnak."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
A közúti közlekedés dolgozók sztrájkja (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1990. január 18., csütörtök - A közúti közlekedés dolgozói
csütörtök reggel 7 és 9 óra között országos figyelmeztető sztrájot
tartottak. A munkabeszüntetést a főként Volán vállalatok dolgozóit
képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet szervezte azért, mert a
közlekedési ágazatban az elmúlt időszakban az országos átlagnál
lényegesen gyorsabban csökkent a dolgozók reálbére.
A szakszervezet - mint képviselői elmondták - a feszültségek feloldására már több alkalommal kezdeményezett intézkedéseket, az illetékesek halogató magatartása miatt azonban nem sikerült megnyugtató eredményt elérni. A dolgozók ezért döntöttek a törvény biztosította végső eszköz alkalmzása mellett. A figyelmeztető sztrájk időpontját azonban úgy választották meg, hogy az ne okozzon túl nagy fennakadást a közlekedésben.
Szabadi Farkas, a Volán Egyesülés főosztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a vállalat autóbuszai a hajnali üzemkezdetkor forgalomba álltak, így az üzemek dolgozóit és az éjszakai műszakból hazatérőket a munkabeszüntetés kezdetéig, azaz reggel 7 óráig a menetrendnek megfelelően elszállították. Az iskolás gyerekeket és a kórházi dolgozókat szállító járatok vezetőinek túlnyomó többsége - bár a sztrájk követeléseit támogatták - utasaikra tekintettel 7 óra után is dolgozott. Több vidéki iskolában azonban részleges, illetve teljes tanítási szünetet rendeltek el, a lehetséges iskolai szünnapok terhére. Azok a járatok, amelyeket útjuk közben érintett a sztrájk, csak olyan helyen - például vendéglő, pályaudvar közelében - álltak le, ahol megvoltak az alapvető étkezési és higiéniai feltételek. A kétórás sztrájk a napi Volán autóbuszjáratok 10 százalékát és az autóbuszvezetők 80 százalékát érintette. A Volán főosztályvezetője szerint az utasok a kényelmetlenségek ellenére is megértéssel vették tudomásul a buszvezetők akcióját. (folyt.köv.)
1990. január 18., csütörtök 11:11
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"December 16-án immár többezresre duzzadt a temesvári lelkészt védelmezők tábora, magyarok és egyre többen románok is, vegyesen álltak őrt. Utcai tüntetésbe, felvonulásba kezdtek. A helyszínre immár a rendőrság is kiszállt. Tőkés pedig elbarikádozta háza ablakait és ajtaját. Másnap, vasárnap, készült megtartani az istentiszteletet. A Securitate és a rendőrség emberei szétkergették a híveket, nekimentek ajtónak, ablaknak. Törtek-zúztak. László, Edit és a velük lévő néhány presbiter előbb a templomba húzódott, eltorlaszolva a ház és a templom közötti átjárót. Amikor már kezdtek áttörni, akkor a templomi karzaton át visaszamenekültek a paplak padlására. Innen már nem volt tovább..."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|