|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Reformszövetség állásfoglalása
"A jelenleg MSZMP néven szerveződő
új párt létezését törvényes bejegyzésük esetén tudomásul vesszük. E
párt politikai arculatát programnyilatkozata, belső demokratikus
működése, vezetőinek hitelessége és főként gyakorlati tevékenysége
alapján fogjuk megítélni. Szervezőik, ideiglenes vezetőik eddigi
politikai megnyilatkozásai és a népszavazás kérdéseiben kialakított
álláspontjuk alapján - egyetértve az MSZP elnökségének
állásfoglalásával - a politikai együttműködést nem tartjuk
elfogadhatónak."
SZER, Világhiradó:
"Az Európához most felzárkózni igyekvő Magyarország és a német
egyesülési tervek iránti gyanakvás légkörében manőverező
Nyugat-Németország közötti mostani csúcstalálkozón nem kisebb a tét,
mint hogy ki miben tudja támogatni a másik felet, s a támogatás itt
nemcsak anyagi, hanem erkölcsi, politikai szövetséget, vagy legalábbis
szolidaritást jelent. Márpedig szolidaritásra ma Kohlnak
éppúgy szüksége van, mint gazdasági segítségre Magyarországnak."
|
|
|
|
|
|
|
A Közúti Közlekedési Szakszervezet nyílt levele Szűrös Mátyáshoz és Németh Miklóshoz (1. rész) (OS)
|
1989. november 29., szerda - Tisztelt Szűrös Mátyás Úr Tisztelt Németh Miklós Úr A Közúti Közlekedési Szakszervezet alakuló kongresszusán megtárgyalta és az alábbiakban összegezte a szakmában dolgozók számukra hátrányos megkülönböztetését: Az eddig érvényes szabályozórendszerek folyamatosan figyelmen kívül hagyták a szakmai sajátosságokat és ipari szemléletű szabályozással kezelték a közlekedési vállalatokat. Az állam - nem vállalva saját feladatát - a személyszállítás megfelelő mértékű támogatását, a vállalatokra kényszerített keretfinanszírozási rendszerrel tönkretette mind a személyszállítás, mind az áruszállítás eszköz- és munkaerőhelyzetét. A vállalati törvényben - elismerve a helyközi személyszállítás közszolgáltató jellegét - nem gondoskodott annak adókedvezményben való elismertetéséről, sőt fogyasztási adóval sújtotta. Mindezek hatására a közlekedésben hivatásszerűen dolgozók anyagi helyzete 1980-tól az országos átlagot jóval meghaladó mértékben romlott és az egész alágazat az ellehetetlenülés határán van. A dolgozók jogos igényei vállalati kereteken belül nem rendezhetők. A hatósági kényszer alapján végzett nagymértékű túlmunka, a nagyfokú felelősség, az átlagosnál sokkal rosszabb munkaidőbeosztás, az ezzel messze nem arányban álló kereset az átlagosnál fegyelmezettebb közlekedési dolgozók tűrőképességét is meghaladják, ezért a hátrányos helyzet megszüntetése érdekében a következőket követelik: 1. A közúti alágazat abszolút és relatív bérelmaradásának megszüntetése egyszeri, legalább 20 százalékos bérfejlesztéssel és egy követő bérautomatizmus megteremtése a közszolgáltatásban, amely azonos az infláció mértékével. 2. Tömegközlekedési pótlék (forgalmi juttatás) kiterjesztése a helyi tömegközlekedés egészére, a BKV-nál alkalmazott mértéknek megfelelően. 3. Bár a szakszervezet alapvető célja, hogy a munkavállalók a törvényes munkaidő alatt keresetükből tisztességesen megéljenek, ennek megvalósításáig országos egységes és adómentes túlórapótlék bevezetése szükséges központi bérfedezet biztosításával. (folyt. köv.)
1989. november 29., szerda 11:35
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"December 16-án immár többezresre duzzadt a temesvári lelkészt védelmezők tábora, magyarok és egyre többen románok is, vegyesen álltak őrt. Utcai tüntetésbe, felvonulásba kezdtek. A helyszínre immár a rendőrság is kiszállt. Tőkés pedig elbarikádozta háza ablakait és ajtaját. Másnap, vasárnap, készült megtartani az istentiszteletet. A Securitate és a rendőrség emberei szétkergették a híveket, nekimentek ajtónak, ablaknak. Törtek-zúztak. László, Edit és a velük lévő néhány presbiter előbb a templomba húzódott, eltorlaszolva a ház és a templom közötti átjárót. Amikor már kezdtek áttörni, akkor a templomi karzaton át visaszamenekültek a paplak padlására. Innen már nem volt tovább..."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|