Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 16.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MSZP Reformszövetség állásfoglalása

"A jelenleg MSZMP néven szerveződő új párt létezését törvényes bejegyzésük esetén tudomásul vesszük. E párt politikai arculatát programnyilatkozata, belső demokratikus működése, vezetőinek hitelessége és főként gyakorlati tevékenysége alapján fogjuk megítélni. Szervezőik, ideiglenes vezetőik eddigi politikai megnyilatkozásai és a népszavazás kérdéseiben kialakított álláspontjuk alapján - egyetértve az MSZP elnökségének állásfoglalásával - a politikai együttműködést nem tartjuk elfogadhatónak."
SZER, Világhiradó:

"Az Európához most felzárkózni igyekvő Magyarország és a német egyesülési tervek iránti gyanakvás légkörében manőverező Nyugat-Németország közötti mostani csúcstalálkozón nem kisebb a tét, mint hogy ki miben tudja támogatni a másik felet, s a támogatás itt nemcsak anyagi, hanem erkölcsi, politikai szövetséget, vagy legalábbis szolidaritást jelent. Márpedig szolidaritásra ma Kohlnak éppúgy szüksége van, mint gazdasági segítségre Magyarországnak."

A Közúti Közlekedési Szakszervezet nyílt levele Szűrös Mátyáshoz és Németh Miklóshoz (1. rész) (OS)

1989. november 29., szerda -

Tisztelt Szűrös Mátyás Úr


Tisztelt Németh Miklós Úr


A Közúti Közlekedési Szakszervezet alakuló kongresszusán
megtárgyalta és az alábbiakban összegezte a szakmában dolgozók
számukra hátrányos megkülönböztetését:

    Az eddig érvényes szabályozórendszerek folyamatosan figyelmen
kívül hagyták a szakmai sajátosságokat és ipari szemléletű
szabályozással kezelték a közlekedési vállalatokat. Az állam - nem
vállalva saját feladatát - a személyszállítás megfelelő mértékű
támogatását, a vállalatokra kényszerített keretfinanszírozási
rendszerrel tönkretette mind a személyszállítás, mind az
áruszállítás eszköz- és munkaerőhelyzetét. A vállalati törvényben -
elismerve a helyközi személyszállítás közszolgáltató jellegét - nem
gondoskodott annak adókedvezményben való elismertetéséről, sőt
fogyasztási adóval sújtotta.

    Mindezek hatására a közlekedésben hivatásszerűen dolgozók anyagi
helyzete 1980-tól az országos átlagot jóval meghaladó mértékben
romlott és az egész alágazat az ellehetetlenülés határán van.

    A dolgozók jogos igényei vállalati kereteken belül nem
rendezhetők. A hatósági kényszer alapján végzett nagymértékű
túlmunka, a nagyfokú felelősség, az átlagosnál sokkal rosszabb
munkaidőbeosztás, az ezzel messze nem arányban álló kereset az
átlagosnál fegyelmezettebb közlekedési dolgozók tűrőképességét is
meghaladják, ezért a hátrányos helyzet megszüntetése érdekében a
következőket követelik:

    1. A közúti alágazat abszolút és relatív bérelmaradásának
megszüntetése egyszeri, legalább 20 százalékos bérfejlesztéssel és
egy követő bérautomatizmus megteremtése a közszolgáltatásban, amely
azonos az infláció mértékével.

    2. Tömegközlekedési pótlék (forgalmi juttatás) kiterjesztése a
helyi tömegközlekedés egészére, a BKV-nál alkalmazott mértéknek
megfelelően.

    3. Bár a szakszervezet alapvető célja, hogy a munkavállalók a
törvényes munkaidő alatt keresetükből tisztességesen megéljenek,
ennek megvalósításáig országos egységes és adómentes túlórapótlék
bevezetése szükséges központi bérfedezet biztosításával. (folyt.
köv.)


1989. november 29., szerda 11:35


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"December 16-án immár többezresre duzzadt a temesvári lelkészt védelmezők tábora, magyarok és egyre többen románok is, vegyesen álltak őrt. Utcai tüntetésbe, felvonulásba kezdtek. A helyszínre immár a rendőrság is kiszállt. Tőkés pedig elbarikádozta háza ablakait és ajtaját. Másnap, vasárnap, készült megtartani az istentiszteletet. A Securitate és a rendőrség emberei szétkergették a híveket, nekimentek ajtónak, ablaknak. Törtek-zúztak. László, Edit és a velük lévő néhány presbiter előbb a templomba húzódott, eltorlaszolva a ház és a templom közötti átjárót. Amikor már kezdtek áttörni, akkor a templomi karzaton át visaszamenekültek a paplak padlására. Innen már nem volt tovább..."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD