|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKGP tiltakozása
"A Független Kisgazdapárt tiltakozik ez ellen a sztálinista, a
pártállam szájíze szerinti ,,törvényesség,, ellen. Őseink földjéért
morzsákat (4 évi földjáradék
) hullattak, ami megcsúfolása a
tulajdonnak, a tulajdon megváltásának.
A megalázott, kizsákmányolt parasztság és utódaik nevében
tiltakozunk e rablás törvényesítése ellen
Követeljük a tulajdonjog helyreállítását, a tulajdonjog
törvényes garanciáit, valamint a kialakuló piaci viszonyoknak
megfelelően tisztességes haszonbért és vételárat (azoknak, akik el
akarják adni földjüket). "
DLF:
A stuttgarti főrabbi a budapesti zsidóság helyzetéről
"Johannes Barta, stuttgarti
főrabbi, akivel a budapesti zsidóság jelenlegi életfeltételeiről,
vallási és kulturális aktivitááról Susanna Gálde beszélgetett.
- Budapest és Jeruzsálem testvérvárosok lettek. A másik még
fontosabb hír, hogy Magyarország - 22 évi szünet után - ismét
felvette a diplomáciai kapcsolatot Izraellel. Miről van itt szó?
- A magyar zsidóság - ami itt fontos -, mint ahogy a magyarság
politikailag is, a demokrácia felé vezető úton - Izraelre talál.
- Budapesten restaurálják a nagyzsinagógát. Ki fogja ezt
valójában finanszírozni?
- Egy részét az óriási költségeknek maga a magyar állam. Egy
másik kis részét Budapest, s a legnagyobb részét az amerikai és más
nyugat-európai zsidó intézmények. Főképpen az Emanuel Alapítvány,
Tony Curtis kezdeményezésére."
|
|
|
|
|
|
|
Ikarus - Rabocsaja Tribuna
|
Moszkva, 1990. november 20. kedd. (MTI-tud.) - A
Szovjetuniónak is ,,Ikarus-részvényeket,, kellene vásárolnia, hogy e
konzorciumos megoldással szavatolja az országban futó csaknem százezer
magyar autóbusz alkatrészellátását, s egyben a csőd szélén álló magyar
vállalat értékesítési piacát - vélekedik keddi számában a Rabocsaja
Tribuna.
A szovjet lap szerzője hangsúlyozza, hogy az Ikarus kiárusítása még nehezebb helyzetbe hozhatja a Szovjetuniót, hiszen egy esetleges ,,profiltisztítás,, a már javarészt 7-8 éves, s ezért megnőtt alkatrészigényű autóbuszok üzemeltetését teszi szinte lehetetlenné. A Szovjetunióban jelenleg évente 1,5 milliárd rubelt költenek az Ikrusok javítására.
Problémákat okozhat a jelenlegi nehéz helyzetben viszont a szovjet tőke exportja, hiszen a közvélemény érzelmi alapon utasítaná el a különben jónak igérkező üzletet: minek dollármilliókat exportálni, amikor otthon semmiből sincs elegendő? A piac realitásai, a hagyományos partnerekkel kiépített kapcsolatok stabilizálása viszont éppen azt igényli, hogy a szovjet fél is vegyen részt az Ikarus körüli alkudozásokban, s ebbe a valutával rendelkező és a közlekedésben érdekelt szovjet vállalatok, esetleg a helyi tanácsok pénzeszközeit is be lehetne vonni - javasolja a Rabocsaja Tribuna.+++
1990. november 20., kedd 13:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|