Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 13.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az FKGP tiltakozása

"A Független Kisgazdapárt tiltakozik ez ellen a sztálinista, a pártállam szájíze szerinti ,,törvényesség,, ellen. Őseink földjéért morzsákat (4 évi földjáradék ) hullattak, ami megcsúfolása a tulajdonnak, a tulajdon megváltásának. A megalázott, kizsákmányolt parasztság és utódaik nevében tiltakozunk e rablás törvényesítése ellen Követeljük a tulajdonjog helyreállítását, a tulajdonjog törvényes garanciáit, valamint a kialakuló piaci viszonyoknak megfelelően tisztességes haszonbért és vételárat (azoknak, akik el akarják adni földjüket). "
DLF:

A stuttgarti főrabbi a budapesti zsidóság helyzetéről

"Johannes Barta, stuttgarti főrabbi, akivel a budapesti zsidóság jelenlegi életfeltételeiről, vallási és kulturális aktivitááról Susanna Gálde beszélgetett. - Budapest és Jeruzsálem testvérvárosok lettek. A másik még fontosabb hír, hogy Magyarország - 22 évi szünet után - ismét felvette a diplomáciai kapcsolatot Izraellel. Miről van itt szó? - A magyar zsidóság - ami itt fontos -, mint ahogy a magyarság politikailag is, a demokrácia felé vezető úton - Izraelre talál. - Budapesten restaurálják a nagyzsinagógát. Ki fogja ezt valójában finanszírozni? - Egy részét az óriási költségeknek maga a magyar állam. Egy másik kis részét Budapest, s a legnagyobb részét az amerikai és más nyugat-európai zsidó intézmények. Főképpen az Emanuel Alapítvány, Tony Curtis kezdeményezésére."

Az MSZMP a politikai egyeztető tárgyalásokról - Sajtótájékoztató (4. rész)

Utalt a tárgyalófeleknek arra az érvelésére, hogy a köztársasági
elnöki intézmény bevezetése, az alkotmánybiróság létrehozása nem
egyéb, mint az MSZMP kisérlete saját hatalmának átmentésére. Ezzel
kapcsolatban leszögezte: a törvénytervezet értelmében az elnököt nem
a parlament, hanem közvetlenül a választópolgárok választanák meg.
Ez a demokratizmus legmagasabb foka lenne, s az igy megválasztott
elnök legitimitációja nem kérdőjelezhető meg. Az alkotmánybiróságról
szólva hangsulyozta, hogy a törvényjavaslat eleve kompromisszumos
megoldást tartalmaz. Az MSZMP-nek az a véleménye, hogy a jelenlegi
belpolitikai helyzetben egy tekintélyes köztársasági elnök
stabilizáló tényező lehet, s az anarchia elkerülését is szolgálná a
funkció létrehozása, annak mielőbbi betöltése. A párt hasonló
álláspontot alakított ki az alkotmánybíróság tekintetében is. A
kormány eltökélt szándéka, hogy ha nem jön létre a megállapodás,
konszenzus nélkül viszi mindkét tervezetet a Parlament elé. Ugyanis
még mindig kisebb ennek a veszélye, mint a taktikai okokból
folytatott állóháború.

    Az újságírók kérdéseire adott válaszok tovább elemezték a
bevezetőkben elmondottakat. Így elhangzott az is, hogy nem lehet
szabad és demokratikus választásokra számítani, ha a két törvény nem
születik meg. A párttörvény léte szükséges ahhoz, hogy törvényes
keretek között bejegyzett, legitim pártok indulhassanak a
választásokon. A többpárti választás megtartásához pedig megfelelő
választójogi törvényt kell megalkotni. Fejti György sajnálatosnak
ítélte, hogy - már nem először - olyan témákat is kiszivárogtatnak a
tárgyalófelek, amelyekről szó sem esik. Egy, a személyével
kapcsolatos utalásra úgy reagált: nem Pozsgay Imre távolléte az oka
annak, hogy bizonyos taktikai változások tapasztalhatók a
tárgyalásokon. Megfogalmazása szerint ennek hangoztatása része annak
a nem egy kérdésben tapasztalt, szándékolt megosztási törekvésnek,
amely nem létező véleménykülönbségeket próbál helyzetekbe
belemagyarázni. Az MSZMP tárgyalódelegációja a tanácskozások előtt
egyeztet, s a kompromisszumok határát nem a delegáció, hanem a
megfelelő párttestület szabja meg.

    A további válaszokból kitűnt az is: az MSZMP nem tartja járható
útnak, hogy az Országgyűlés elnöke lássa el a következő hónapokban a
köztársasági elnöki funkciót. Álláspontja szerint nem ceremoniális
elnökre van szükség, hanem a közepesnél valamivel erősebb,
hatékonyabb jogosítványokkal rendelkezőre. Egy ilyen szerepkör
összeegyeztethetetlen a Parlament elnökének tevékenységével. (MTI)


1989. augusztus 2., szerda 20:56


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - Padlóról talpra (10.23-12.20)

"December 13-án, a választmány szokásos szerdai ülésén előadtam az elképzelést. A helyzetelemzéssel, a kitűzött céllal egyetértettek, a javasolt szervezeti modellel nem teljesen. A munkába bevonni kívánt személyek pedig - részben a választmány tagjai, részben a Narancs szerkesztői - szinte egyöntetűen tiltakoztak azellen, hogy további munkát vegyenek magukra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD