Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 06.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Tőkés László üzenete

"Vasárnap délelőtt ugyanúgy kiálltam a templom kapujába, személyesen fogadtam az érkezőket, s így a rendőrök ez időre felhagytak a zaklatással. Ahogy azonban eltávoztam, tovább folytatták. A hatósági terror legfőbb célja az elszigetelés, valamint a gyülekezet tagjainak az eltávolítása, hogy teljesen magunkra maradjunk"

Forgalomtechnikai intézkedések az M1-es autóúton

1990. január 4., csütörtök - Az M1-es autóút Tatabánya és Győr közötti szakaszán forgalomtechnikai intézkedéseket vezetnek be a napokban - erről tájékoztatta az MTI-t Törőcsik Frigyes, a Közlekedési-, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium közúti főosztályának vezetője.


Köztudott, hogy az Ausztria és Magyarország közötti közúti
forgalom legnagyobb része a M1-es autópályán és autóúton bonyolódik
le. A két ország fővárosa közötti forgalom az elmúlt években -
ismert okok miatt - jelentősen megnőtt. A közlekedésbiztonsági
szakemberek mindkét oldalon, a forgalombiztonság érdekében,
intézkedéseket vezettek be. Az ausztriai B10-es úton például sokkoló
táblákkal hívják fel a figyelmet az óvatos közlekedésre, és
rendszeres sebességkontroll-mérésekkel, valamint rendőri jelenléttel
törekednek a szabályos közlekedés betartatására. A veszélyes
útszakaszon a fényszóró nappali használatát is javasolják.

    A magyar területen megnövekedett forgalom - különösen a
Tatabánya-Győr közötti autóúton - szintén különböző intézkedések
bevezetését indokolta. Több figyelemfelkeltő, és a helyes
közlekedésre utaló táblát helyeztek ki. Időközben, 45 kilométer
hosszon, az autóúti szakasz mellett, megkezdődött az autópálya jobb
oldalának építése is; az építési terület mellett szalagkorlátot
helyeztek el. Már a szalagkorlát építése során is megfigyelhető volt
azonban, hogy a munkaterület mellett a korlátozó jelzéseket a
közlekedők nagy része figyelmen kívül hagyta. A közlekedési morál -
a sebességtúllépések, a másik jármű leállósávra szorítása, a
veszélyes előzések, valamint más szabálytalanságok miatt - ezen a
szakaszon romlott, és emiatt a balesetek száma kritikus mértékűvé
vált. Ez indokolta, hogy januártól a teljes szakaszon 90 kilométerre
csökkentsék a megengedett legnagyobb sebességet, valamint további
figyelemfelkeltő táblákat helyezzenek el. E jelzéseken túl a rendőri
ellenőrzés fokozásával is tervezik a szabályos közlekedés
betartatását és egyben az útszakasz közlekedésbiztonságának
javítását. (MTI)



1990. január 4., csütörtök 15:17


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - Padlóról talpra (10.23-12.20)

"December hatodikán reggel kitakarítottam a fél szobának csúfolt udvari odút, átszereltem a telefonvonalat, s sürgősen körbetelefonáltam ismerőseimet: ki érne rá mozgalmár célokra március végéig nem túl nagy pénzért. Másnap munkába állt Judit, attól kezdve a sajtóiroda mindenese. Éppen félévet kellett halasztania az egyik főiskoláén."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD