|
|
|
|
A dízelmozdonyok rövidesen eltünnek a Balaton-partról (1.rész)
|
1989. november 1., szerda - Siófok és Fonyód között a jövő évtől már nem zavarja a dízelmozdonyok zaja és füstje az üdülők nyugalmát. Az idei üdülési szezon végeztével ismét felgyorsította a déli vasút Balaton-parti szakaszának villamosítási munkálatait a MÁV Pécsi Igazgatósága. Ennek eredményeként lényegében befejeződött a felsővezetéképítés az említett két helység közötti negyvenkét kilométeres távon. Már megtartották a ,,hideg áramszedős,, bejárást, ellenőrizve, hogy az egyelőre áramtalan vezeték megfelel-e a mechanikai követelményeknek.
Az ez után következő kisebb szabályozási munkák mellett már csak két követelményt kell teljesíteni ahhoz, hogy megindulhasson a villamos vontatású forgalom. November elején üzembe helyezik a Balatonföldvár határában épített transzformátorállomást, amely a Balaton-parti vasútszakasz energiaellátó központja lesz. Ez után ellenőrzik, hogy a feszültség alá helyezett felsővezeték nem zavarja-e a vasút környezetében működő távközlési berendezéseket. A munkák jelenlegi állása szerint nem lesz akadálya annak, hogy a MÁV eredeti ütemterve szerint december 15-én befusson az első villanymozdony a fonyódi állomásra. A vasútvillamosítás előkészítő munkálatai időközben a Fonyód-Balatonszentgyörgy-Keszthely közötti szakaszon is elkezdődtek, ahol a tervek szerint 1990 végéig kell a korszerű, gazdaságos és környezetbarát vontatási mód feltételeit megteremteni. A beruházási program előzetes kalkulációi szerint a Szabadbattyántól Keszthelyig terjedő vasútszakasz villamosítása a járulékos korszerűsítési munkákkal együtt megközelítőleg három és fél milliárd forintba kerül. Ez a költség azonban - egyebek közt évi huszonnyolcezer tonna gázolaj megtakarítása, a kisebb karbantartási költségek és egyéb gazdasági tényezők révén - nem egészen négy év alatt megtérül. (folyt.köv.)
1989. október 31., kedd 22:43
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
A dízelmozdonyok rövidesen eltünnek a Balaton-partról (2.rész)
|
A Budapest-Nagykanizsa-gyékényesi fővonal Balatontól nyugatra eső szakaszának villamosítása, illetve a munkák ütemezése ügyében az eredeti tervekhez képest újabb szempontok merültek fel. A következő hetekben várható a döntés, hogy Keszthely után megszakítás nélkül folytatják-e a beruházást, avagy ideiglenesen szüneteltetik a munkát. Ez utóbbi esetben felgyorsítanák az úgynevezett dél-dunántúli ,,villamos hurok,, másik ágán - a Dombóvár-gyékényesi vonalon - a munkát. Ezt indokolná a Jugoszláviával korábban megkötött egyezmény is, amelynek értelmében mielőbb biztosítani kell a nemzetközi forgalom számára a villamosvontatás feltételeit magyar területen is. Emellett fontos idegenforgalmi és környezetvédelmi érdekek fűződnek ahhoz, hogy a teherszerelvények lehetőleg ne a Balaton-parton robogjanak végig, hanem a Gyékényes-dombóvári vonalon folytassák útjukat. (MTI)
1989. október 31., kedd 22:44
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|