|
|
|
|
Európai közlekedési miniszterek - Derzsi András 1.
|
Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1989. november 24. péntek (MTI-TUD) - Első ízben vett részt magyar miniszter az európai közlekedési miniszterek konferenciáján: a Párizsban most megtartott ülésen megfigyelőként jelen volt Derzsi András. Az 1953-ban létrehozott szervezet tagjai az OECD európai tagállamai - Izland kivételével, - továbbá Jugoszlávia. Megfigyelői státust két ország kapott, Magyarország és Marokkó. Lengyelország most kérte, hogy ugyancsak biztosítsák számára megfigyelőként a részvételt.
A párizsi ülésen elsősorban a közlekedés és a környezetvédelem összefüggésének kérdéseiről tárgyaltak a miniszterek. Nagy hangsúlyt kapott a vasúti közlekedés távlati fejlesztése, elsősorban a gyors szerelvények közlekedésének fejlesztése a személyforgalomban. Európa légiútjai ugyanis egyre inkább telítődnek, a légiközlekedés kapacitása nem növelhető korlátlanul. Hasonló a helyzet a közutakon is, így ismét egyre fontosabbá válik a vasúti teherszállítás jelentősége. Ugyanakkor a vasúti fejlesztésnél mindinkább előtérbe kerülnek a környezetvédelmi szempontok is. A miniszterek irányelveket dolgoztak ki a vasúti fejlesztés és a környezetvédelem szempontjainak összehangolására. Mint Derzsi András az MTI tudósítójának elmondotta, a fejlesztési tervekben szó volt a magyar közlekedési hálózat fejlesztéséről is. A magyar infrastruktúra kiépítésében nagyon fontos feladat a vasúti szállítás fejlesztése, korszerűsítése s erre már készen állnak a tervek. Magyarország be kíván kapcsolódni a gyorsvasúti fejlesztésbe is és nem tartja kizártnak például, hogy az amúgyis szükséges korszerűsítést a Bécs és Budapest közötti vasútvonalon már ennek megfelelően hajtsák végre. (folyt.)
1989. november 24., péntek 11:06
|
Vissza »
|
|
Európai közlekedési miniszterek - Derzsi András 2.
|
A magyar miniszter párizsi tartózkodása során megbeszélést folytatott Michel Delebarre francia közlekedési miniszterrel. Szóba került a magyar vasúthálózat korszerűsítésében történő francia részvételi lehetőség, különös tekintettel a világkiállításra. Ugyancsak szó volt a magyar légiközlekedés fejlesztéséről, illetve Airbus-típusú gépek felhasználásáról. Ezt magyar részről úgy tartják - a mostani körülmények között - lehetségesnek, ha a magyar ipar beszállításokkal közreműködik. Ugyancsak szó volt a budapesti metró negyedik vonalának építésével kapcsolatos elképzelésekről, a francia részvétel lehetőségéről. Derzsi András találkozott a CEAC, az Európai Polgári Repülésügyi Bizottság képviselőivel, akikkel tárgyalást folyatott Magyarország felvételéről a bizottság tagjai közé. Ebben a bizottságban jelenleg 22 európai ország vesz részt. Lengyelország egyébként ugyancsak kérte felvételét. Erről várhatóan jövőre lesz döntés.+++
1989. november 24., péntek 11:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|