|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél Románia budapesti nagykövetének
"Legújabb módszerük, az erdélyi magyar, német, szerb és ukrán
fiatalok öt évre történő óromániai deportálása, átgondolt részét
képezi gyalázatos törekvéseiknek. 15-16 éves gyerekek kiszakítása a
családi kötelékből, kényszerlakhely, kényszermunkahely kijelölése
számukra, a legalapvetőbb emberi jogok megsértését jelenti."
SZER, Magyar híradó:
Eseménynaptár
"Eseménynaptárunk felolvasása előtt egy jó hír idősebb
hallgatóinknak: holnaptól a 70 évnél idősebb állampolgárok ingyen
utazhatnak a személy- és gyorsvonatokon, valamint a helyközi
autóbuszokon. Így ingyen utazhatnak például Miskolcra is, ahol:
a Szabad Demokraták Szövetségének miskolci szervezete holnap,
csütörtökön délután 5-től este 8-ig gyűlést tart a miskolci
Széchenyi utca 40. szám alatt, a IV. emeleti tanácsteremben.
A magyarországi Szociáldemokrata Párt budapesti XVIII. és XIX.
kerületi szervezete tagtoborzó gyűlést tart holnap délután 5 órakor
a kispesti munkásotthonban - XIX. kerület, Marx utca 50.
A Fidesz budapesti, X. kerületi csoportja szintén holnap délután
5 órakor tartja tagtoborzó gyűlését a kőbányai családsegítő
központban - X. kerület, Halom utca 33.
Megalakul a Fidesz XVI. kerületi szervezete holnap délután 6
órakor az EMG, az Elektronikus Mérőműszerek Gyára kultúrházában -
Sziráki út 26-32.
Program a rendszerváltozásra - hogyan képzelik a szabad
demokraták? A Rakpart Klub meghívott vendégei: Magyar Bálint, ifjú
Rajk László és Pető Iván. Holnap este 7 órai kezdettel a Medikor
Pinceklubban - Budapest, XIII. kerület, Váci út 50."
|
|
|
|
|
|
|
,,Szmog-szeánsz,, Győrött (1. rész)
|
1989. szeptember 2., szombat - Szmog-szeánszot tartott a Reflex Környezetvédő Egyesület szombaton Győrött, az M1-es nemzetközi főútvonal városi átvezető szakasza melletti téren. Így a találkozón résztvevő Maróthy László környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszter és Derzsi András közlekedési miniszter személyes tapasztalatokat szerezhetett arról az áldatlan helyzetről, amelyet a Győrt elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a belváros lakói már hosszú idő óta elszenvednek. A nyomasztó mértékű közúti tranzitforgalomból származó zajártalomról és légszennyezésről készült táblázatokat az arra járó városlakók is megszemlélték, és figyelemmel kísérték a kerekasztal-beszélgetést, amelyet időről-időre teljesen elnyomott a közlekedő gépjárművek motorberregése.
Kérdésekre válaszolva Derzsi András egyebek között elmondta: a közlekedési tárca az elkerülő szakaszok építésének szorgalmazásával meg kívánja oldani a túlterhelt városközpontok ügyét. Az M1-es autópálya Tatabánya és az országhatár közötti szakaszán - kiemelten a Győrt elkerülő szakaszt - az ország legfontosabb közúthálózat-fejlesztési problémájaként tartják számon. A tervezési előkészítést felgyorsították, és ez év szeptember közepén elkészülnek az engedélyezési tervek. A finanszírozási forrásokat nemzetközi versenykiírás alapján akarják előteremteni. A szükséges egyeztetések után a 6.5 milliárd forintos munka a jövő évben megkezdődik, és 1994-ben fejeződik be. Maróthy László egyebek között rámutatott: a környezetvédelmi tárca, közösen a közlekedésivel, ragaszkodik ahhoz, hogy 1991 után kizárólag négyütemű személygépkocsik kerüljenek be Magyarországra. A lakossági deviza- és használtgépkocsi-importtal kapcsolatban hangoztatta: ugyancsak a közlekedési tárcával közösen elhatározták, nem fogják támogatni a személygépkocsi-import vámtételének felemelését. Ezek a három-, négy éves használt gépkocsik ugyanis környezetvédelmi szempontból még mindig jobbak, mint amit újonnan importálunk. A továbbiakban elmondta: igényelhetjük a katalizátorral felszerelt Ladák szállítását, ez esetben viszont számolni kell azzal: az importáló fél követeli majd, hogy a magyar export hasonlóan környezetkímélő legyen. Így olyan motorra lesz szükség például a magyar autóbuszokba, amely motorikusan teszi lehetővé az emisszió elviselhető mértékét. (folyt. köv.)
1989. szeptember 2., szombat 15:27
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|