|
|
|
|
Sajtótájékoztató a Pedagógusok Szakszervezete kongresszusáról (2. rész)
|
Az előzetes vélemények alapján várható, hogy a kongresszusi küldöttek mandátuma a két kongresszus között is érvényben marad, s a Központi Vezetőség funkcióját az évente egyszer, illetve szükség szerint többször összeülő országos küldöttértekezlet veszi át. Az elnök, a főtitkár és a két titkár személyéről többes jelölés alapján dönt a kongresszus. Mint elmondták, eddig a vártnál kevesebb személyi javaslat érkezett, s valószínűleg a funkciókra még az ülés során is tesznek javaslatokat. A megyei küldöttértekezletek tapasztalatai, s az elmúlt napokban a különböző pedagóguskollektívák szaporodó figyelmeztető akciói jelzik, hogy néhány kérdésben különösen kritikus hozzászólások várhatók. Így például az iskolák működési feltételeinek és a pedagógusok bérének javítását illetően, illetve azzal kapcsolatban, hogy mit tekinthet a szakszervezet reális, rövid távon megoldható célnak, és mit tűzhet ki hosszú távú stratégiai feladatként. Az alapszabállyal összefüggésben tapasztalatok szerint az egyik központi kérdés az lesz: hogyan lehet megtalálni a valóban demokratikus működés garanciáit, felesleges túlszabályozás nélkül. (MTI)
1989. május 16., kedd 15:04
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|