Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 07.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Autóklub közleménye

"A Magyar Autóklub ügyvezető elnöksége határozottan tiltakozik az autópálya használati díj bevezetése ellen. Semmilyen elfogadható ok nem indokolja a költségnövelő és elsősorban a bürokráciát gyarapító intézkedést."
SZER, Hírek

"Berecz János, az MSZMP Politikai Bizottságának tagja kijelentette: nem lehetetlen, hogy visszaveszik a pártba Király Zoltánt, Bíró Zoltánt, Bihari Mihályt és Lengyel Lászlót. Berecz hozzáfűzte azonban, hogy Lengyel és Bihari már korábban közölte: nem tart többé igényt a párttagságra."

Elavultak voltak az információk, újabb felmérés készül - Osamu Suzuki Esztergomban

1989. november 8., szerda - Szerdán az esztergomi Labor Műszeripari Művekben járt a japán Suzuki cég élnöke és kísérete, akik, mint ismertes, személygépkocsi-gyártás ügyében tárgyalnak magyar vállalatokkal. Ez a gyár már korábban kapcsolatba lépett a japán céggel; szabaddá vált kapacitásával akart valamilyen módon bekapcsolódni a Suzuki személygépkocsik gyártásába.

Osamu Suzuki elnök és a kíséretében lévő szakemberek
megtekintették a gyárnak azt a hatalmas üzemcsarnokát, amely
alkalmas lehet személygépkocsik összeszerelésére.

    Távozásuk után Réz László, az esztergomi gyár igazgatója a
következőket mondta a sajtó képviselőinek:

    - Részletesen tájékoztattuk Suzuki urat vállalatunk
adottságairól és méreteiről. Szó esett gazdasági helyzetünkről is.
Elmondtuk, hogy miután már nincs igény korábban katonai célokra
készült termékeinkre, áttértünk konténerek gyártására és folytatjuk
a műszergyártást is. Kapacitásunk kihasználására - hiszen 1200 ember
munkalehetőségéről volt szó - a korábbi kapcsolatfelvételünk óta
szerződést kötöttünk három nyugati céggel. Több esztendőre szólóan
évi több millió dollár értékű termék szállítására köteleztük el
magunkat. Úgy tűnt, mindez zavart okozott és vegyes érzelmeket
keltett a delegációban. Úgy érzem, hogy az elnök úr már elavult
információkat kapott rólunk. Ilyen körülmények között, bár két
lehetőséget, köztük egy új csarnok építését is megvitattunk, végső
döntés nem született. A japán cég további dokumentációkat kért.
Újabb felmérések és mérlegelések következnek. Ha rövid időn belül
kedvező döntés születik, az első Suzuki gépkocsi akkor is csak
1992-ben készülhet el Esztergomban.

    Mindezek után az igazgató arra is rámutatott, hogy a hazai
sajtóban ezzel kapcsolatban eddig megjelent információk, az ő
véleménye szerint, nem voltak kellően megalapozottak. (MTI)


1989. november 8., szerda 18:45


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"(NŐI HANG) A Mai Nap most végetért adásában, pénteken, aztj mondták, a magyar kormány tervezi, hogy a továbbiakban vagy későbbiekben nem szól bele a római katolikus főpapok véleményezésébe, tehát nem szükséges az előzetes hozzájárulása. Én pedig tegnap este néztem a Hírháttér című műsort, amelyben Sarkani Nagy Barna, az Állami Egyházügyi Hivatal elnökhelyettese éppen azt nyilatkozta, hogy az állam szuverenitásának védelmében ezt az intézményt, mint beleszólást, továbbra is fenntartják, mert az államnak érdeke, hogy olyan legyen a főpap, aki nem fenyegeti az állami szuverenitást. Úgyhogy jó lenne, hogyha ezt az Önök kijelentése és az ő beszéde közti ellentmondást valahogy ellenőriznék. Mert éppen úgy néz ki, hogy továbbra is ellenőrizni akarják a főpapokat."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

Az MSZMP április 8-ra több – egyebek közt több ellenzéki szervezetnek is meghívót küldött – egy a Magyar Tudományos Akadémia székházában tartott rendezvényére. A meghívás elfogadásáról az EKA-ba tömörült ellenzéki pártok április 7.-én éjfélig tartó vitát folytattak. Ebben a Kisgazdapárt részéről rajtam kívül Prepeliczay István és Böröcz István vettek részt. Jellemző az elnyúló megbeszélésre, hogy az emlékeztető több mint 15 oldalas.
D9, az EKA nyilatkozata MSZP-vel való tárgyalási hajlandóságról

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD