Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 07.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Autóklub közleménye

"A Magyar Autóklub ügyvezető elnöksége határozottan tiltakozik az autópálya használati díj bevezetése ellen. Semmilyen elfogadható ok nem indokolja a költségnövelő és elsősorban a bürokráciát gyarapító intézkedést."
SZER, Hírek

"Berecz János, az MSZMP Politikai Bizottságának tagja kijelentette: nem lehetetlen, hogy visszaveszik a pártba Király Zoltánt, Bíró Zoltánt, Bihari Mihályt és Lengyel Lászlót. Berecz hozzáfűzte azonban, hogy Lengyel és Bihari már korábban közölte: nem tart többé igényt a párttagságra."

Suzukik az Ikarusból? - Utolsó tárgyalások a szerződéskötés előtt

1989. november 7., kedd - Személygépkocsi összeszerelő üzem létesítéséről Magyarországon tárgyal keddtől a japán Suzuki autógyár elnöke. Több tucat, az együttműködésben szóbajöhető iparvállalatot felkeres, és találkozik magas rangú kormányzati vezetőkkel is. Ezt követően dönt arról, hogy a több lehetséges külföldi partner közül a Suzuki a magyar felet választja-e a kooperációhoz. Ily módon véglegesen lezárulnak a négy éve folyó tárgyalások.

Az Ikarusnál - amely az összeszerelésben leginkább érdekelt -
elmondották: a magyarországi gyártás a Suzuki Swift 1, illetve
1,3-as változatára vonatkozik; évi 50 ezret szerelnének össze
belőlük, amelyből 30 ezer a magyar piacra kerülne, 20 ezret pedig
Nyugat-Európában értékesítenének. A tervek szerint a sorozatgyártás
1992-ben megkezdődik. Az e célra létrehozandó többségi magyar
részesedésű vegyesvállalat az esztergomi Labor MIM telephelyén
alakítja majd ki a gyártócsarnokot 9,5 milliárd forintos
beruházással, a technológiákat a japánok adják. Maga a
vegyesvállalat 4,5 milliárd forintos alaptőkével jönne létre. A
tőkének több mint felét egy hazai bankokból és iparvállalatokból
álló részvénytársaság adná össze, a többit a japán partner és a
Világbank fejlesztési központja, az IFC biztosítaná. Az elképzelések
szerint kezdetben a kocsik értékének 20 százalékát kitevő munkát
(lemezek sajtolása, hegesztés, festés, összeszerelés) végeznének
Esztergomban, később az alkatrészek felét (műanyagelemek, kábelek,
ülések, gumik, indítómotorok stb.) is itthon gyártanák, 30-40
vállalat bevonásával. Ily módon tehát, hosszabb távon csak a motor
és a sebességváltó érkezne Japánból a Magyarországon előállított
kocsikhoz. Az együttműködés továbbfejlesztése során, egy második
lépcsőben a gyártott darabszámot akár évi 100 ezerre növelhetnék.

    Az Ikarusban elmondták még: az összeszerelési tervet a kormány
is támogatja. Mivel a szocialista országokból hosszabb távon sem
valószínű, hogy a jelenleginél (évi 100-120 ezer) több kocsit tudunk
beszerezni, s a kocsira várakozók száma egyre nagyobb, célszerű a
hazai gyártás mielőbbi megszervezése. Időszerű érv a vállalkozás
mellett, hogy a lakosság egy része pénzét feketén vett valutába
fekteti, amiből külföldön vásárol kocsit. Az összeszereléssel együtt
járó háttéripari korszerűsödés, a modern technológiákhoz való
hozzájutás még 50 ezer jármű előállítása során is gazdaságos
vállalkozás lehet - mondták az Ikarusnál. (MTI)


1989. november 7., kedd 11:41


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"(NŐI HANG) A Mai Nap most végetért adásában, pénteken, aztj mondták, a magyar kormány tervezi, hogy a továbbiakban vagy későbbiekben nem szól bele a római katolikus főpapok véleményezésébe, tehát nem szükséges az előzetes hozzájárulása. Én pedig tegnap este néztem a Hírháttér című műsort, amelyben Sarkani Nagy Barna, az Állami Egyházügyi Hivatal elnökhelyettese éppen azt nyilatkozta, hogy az állam szuverenitásának védelmében ezt az intézményt, mint beleszólást, továbbra is fenntartják, mert az államnak érdeke, hogy olyan legyen a főpap, aki nem fenyegeti az állami szuverenitást. Úgyhogy jó lenne, hogyha ezt az Önök kijelentése és az ő beszéde közti ellentmondást valahogy ellenőriznék. Mert éppen úgy néz ki, hogy továbbra is ellenőrizni akarják a főpapokat."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

Az MSZMP április 8-ra több – egyebek közt több ellenzéki szervezetnek is meghívót küldött – egy a Magyar Tudományos Akadémia székházában tartott rendezvényére. A meghívás elfogadásáról az EKA-ba tömörült ellenzéki pártok április 7.-én éjfélig tartó vitát folytattak. Ebben a Kisgazdapárt részéről rajtam kívül Prepeliczay István és Böröcz István vettek részt. Jellemző az elnyúló megbeszélésre, hogy az emlékeztető több mint 15 oldalas.
D9, az EKA nyilatkozata MSZP-vel való tárgyalási hajlandóságról

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD